Klātienes mācību kvalitāte datorikā pamatskolā
Author
Pogulis, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kiris, Kaspars
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kristaps Pogulis. Diplomdarbs “Klātienes mācību kvalitāte datorikā pamatskolai”. – Rīga: Latvijas Universitāte, izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte, 2025. Diplomdarba apjoms ir 37 lappuses (neskaitot pielikumus). Darbs satur 2 pielikumus uz 6 lappusēm. Diplomdarbs sastāv no Ievada, Teorētiskās daļas, Empīriskā pētījuma daļas, Secinājumu un priekšlikumu daļas un Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksta. Darbs satur 7 attēlus, 4 tabulas, 2 pielikumus un 26 izmantotās literatūras un informācijas avotus. Pētījuma aktualitāte: Skolotāju trūkuma dēļ, skolas vēl joprojām ir spiestas pasniegt priekšmetus attālināti, izmantojot dažādus attālinātās mācīšanās pakalpojumus. Tomēr nav pieejami dati par šo pakalpojumu efektivitāti un skolēnu spējām pēc šāda tipa izglītošanās izmantošanas. Pētījuma mērķis Noskaidrot klātienes mācību ietekmi uz skolēnu mācību sasniegumiem datorikā attiecībā pret attālinātā režīma mācību stundām. Pētījuma metodes: Zinātniskās literatūras analīze, lai izanalizētu attālināto un klātienes mācību kvalitāti un mūsdienās populārākās pielietotās sistēmas. Pedagoģiskais novērojums par skolēnu programmēšanas prasmēm, kas iegūtas iepriekšējā mācību gadā, kā arī skolēnu programmēšanas valodu apgūšanas spējas. Anketēšana - lai noskaidrotu skolēnu iegūtās zināšanas izmantojot attālinātās mācīšanās pakalpojumus. Fokusa grupas intervija, kurā tiek noskaidrota skolēnu pieredze izmantojot attālinātās mācīšanās sistēmas. Sasniegtie rezultāti: Noskaidroti faktori, kas ietekmē attālināto mācību kvalitāti, kā arī atvērto attālināto sistēmu trūkumi izglītības procesa nodrošināšanā. Kristaps Pogulis. Diploma thesis “Quality of face-to-face teaching in computing for primary school”. – Riga: University of Latvia, Faculty of Educational Sciences and Psychology, 2025. The volume of the diploma thesis is 37 pages (excluding appendices). The thesis contains 2 appendices on 6 pages. The diploma thesis consists of an Introduction, Theoretical part, Empirical research part, Conclusions and proposals part and a list of used literature and information sources. The thesis contains 7 figures, 4 tables, 2 appendices and 26 used literature and information sources. Relevance of the study: Due to the shortage of teachers, schools are still forced to teach subjects remotely using various distance learning services. However, there is no data available on the effectiveness of these services and students' abilities after using this type of education. Research objective: To determine the impact of face-to-face teaching on students' learning achievements in computing in relation to distance learning lessons. Research methods: Analysis of scientific literature to analyze the quality of distance and face-to-face learning and the most popular systems used today. Pedagogical observation of students programming skills acquired from the previous school year, as well as students' abilities to master programming languages. Questionnaire to determine the knowledge acquired by students using distance learning services. Focus group interview to determine students' experience using distance learning systems. Results achieved: Identified factors that affect the quality of distance learning, as well as the shortcomings of open distance learning systems in ensuring the educational process.