• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu prezentēšanas prasmju attīstīšana un refleksijas izmantošana datorikas mācību procesā: metodoloģijas un pieejas

Thumbnail
Öffnen
299-108554-Klava_Inta_ik20096.pdf (1.961Mb)
Autor
Kļava, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Būmane, Anna Beāte
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Diplomdarba tēma ir skolēnu prezentēšanas prasmju attīstīšana datorikas mācību procesā, īpaši sākumskolas un pamatskolas posmā. Darba mērķis ir izstrādāt un izvērtēt metodoloģiskās pieejas, kas veicina skolēnu spēju skaidri, strukturēti un pārliecinoši prezentēt savas idejas, izmantojot digitālos rīkus un mūsdienīgas pedagoģiskās stratēģijas. Teorētiskajā daļā analizēti prezentēšanas prasmju attīstības aspekti, skolotāja loma šī procesa veicināšanā un vērtēšanas kritēriji. Pētījuma praktiskajā daļā autore izmantoja kvantitatīvo metodi – anketēšanu, aptaujājot 250 skolēnus un skolotājus no vairākām izglītības iestādēm, lai noskaidrotu skolēnu pašvērtējumu un skolotāju novērojumus par prezentēšanas prasmēm. Pētījuma rezultāti apliecina, ka skaidri formulētas instrukcijas, sistemātiska prasmju attīstīšana un mērķtiecīga digitālo rīku integrācija būtiski uzlabo skolēnu pārliecību un uzstāšanās kvalitāti. Darbā sniegti konkrēti ieteikumi metodoloģijas pilnveidei un tās tālākai integrācijai datorikas mācību procesā. Pētījuma rezultāti varētu palīdzēt datorikas skolotājiem integrēt prezentēšanas prasmju attīstīšanu mācību procesā, tādējādi uzlabojot skolēnu spēju efektīvi komunicēt un aizstāvēt savus darbus.
 
The topic of this thesis is the development of students’ presentation skills within the Computer Science learning process, with a particular focus on primary and lower secondary education. The aim of the study is to design and evaluate methodological approaches that enhance students’ ability to clearly, coherently, and confidently present their ideas using digital tools and modern pedagogical strategies. The theoretical part analyzes the aspects of developing presentation skills, the teacher’s role in this process, and relevant assessment criteria. In the practical part of the research, the author employed a quantitative method - a survey - involving 250 students and teachers from various educational institutions to explore students’ self-assessment and teachers’ observations regarding presentation skills. The results indicate that clearly formulated instructions, systematic skill development, and the purposeful integration of digital tools significantly improve students’ confidence and the quality of their presentations. The study offers concrete recommendations for refining the methodology and further integrating it into the Computer Science curriculum. The research findings may support Computer Science teachers in embedding presentation skill development into their lessons, thereby enhancing students’ ability to communicate effectively and defend their work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70740
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV