• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aklās rakstīšanas (angļu val. touch typing) prasmju attīstīšana 5. un 6. klases skolēniem datorikas stundās: izaicinājumi Latvijas izglītības sistēmā un starptautiskā pieredze

Thumbnail
Öffnen
299-108635-Reneslacis_Eduards_er24014.pdf (2.770Mb)
Autor
Reneslācis, Eduards
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kiris, Kaspars
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darba nosaukums ir “Aklās rakstīšanas prasmju attīstīšana 5. un 6. klases skolēniem datorikas stundās: izaicinājumi Latvijas izglītības sistēmā un starptautiskā pieredze”. Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt aklās rakstīšanas (touch typing) prasmju mācīšanas trūkumu Latvijas skolās, tās nozīmi datorikas nodarbībās 5. un 6. klases posma skolēniem, izcelt iespējas nākotnē ieviest šīs kompetences apguvi iekļaujot to izglītības programmā Latvijā, veikt esošās situācijas analīzi skolās un salīdzināt to ar starptautisko pieredzi. Darbā apskatīti galvenie izaicinājumi, kas kavē aklās rakstīšanas sistemātisku ieviešanu Latvijas skolās, tostarp mācību programmas ierobežojumi, resursu trūkums un skolotāju sagatavotība. Pētījuma empīriskajā daļā tiek veikta izpēte par skolēnu sākotnējo rakstīšanas prasmju līmeni un treniņa ietekmi uz produktivitāti. Balstoties uz pētījuma rezultātiem un citu valstu pieredzi, darbā izstrādāti priekšlikumi efektīvai aklās rakstīšanas prasmju integrācijai datorikas mācību procesā pamatskolas posmā.
 
The title of this bachelor's thesis is "Developing Touch Typing Skills in 5th and 6th Grade Students During Computer Science Lessons: Challenges in the Latvian Education System and International Perspectives." The aim of these thesis is to investigate the lack of structured instruction in touch typing (also known as blind typing) in Latvian schools, to explore its significance in computer science education for 5th and 6th grade students, and to identify opportunities for integrating this competence into the national curriculum. The study provides an overview of the current situation in Latvian schools and compares it with international practices. The thesis examines key challenges hindering the systematic implementation of touch typing in Latvia, including curriculum limitations, lack of resources, and teacher preparedness. The empirical part of the research analyses students’ initial typing proficiency and the impact of regular training on typing speed and accuracy. Based on the findings and international experience, the paper proposes strategies for effectively incorporating touch typing into the computer science curriculum at the primary school level.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70761
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

Verwandte Dokumente

Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.

  • Radošas rakstīšanas aktivitātes 10. klases skolēnu iesaistīšanai rakstīšanas procesā 

    Lapiņa, Ilona (Latvijas Universitāte, 2009)
    Diplomdarbs Radošas rakstīšanas aktivitātes 10. klases skolēnu iesaistīšanai rakstīšanas procesā, aplūko problēmu kā ar radošām rakstīšanas aktivitātēm iesaistīt skolēnus rakstīšanas procesā. Lai sasniegtu darba mērķi, ...
  • Rakstīšanas prasmju attīstīšana un vērtējums vidusskolā 

    Babre, Lidija (Latvijas Universitāte, 2008)
    Diplomdarbs risina problēmas par rakstīšanas iemaņu attīstīšanu vidusskolas skolēniem un dažādām pieejām skolēnu rakstīto darbu vērtēšanā. Diplomdarbs sastāv no ievada, trim nodaļām, literatūras saraksta un pielikumiem. ...
  • Kritiskās domāšanas attīstīšanas pieejas izmantošana rakstīšanas prasmes pilnveidošanai angļu valodas stundās 8.klasē. 

    Gaidamanova, Lidija (Latvijas Universitāte, 2006)
    Diplomdarbs sastāv no 47 lappusēm, 2 tabulām, 11 diagrammām un literatūras saraksta, kurā iekļauti 18 literatūras avoti. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā, izmantojot kritiskās domāšanas pieeju, pilnveidot skolēnu rakstīšanas ...

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV