Modelēšanas izmantošana 7. klases skolēnu izpratnes pilnveidei par cilvēka organismu, elpošanas sistēmu un veselību bioloģijas mācību stundās
Author
Roste, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Modelēšanas izmantošana 7. klases skolēnu izpratnes pilnveidei par cilvēka organismu, elpošanas sistēmu un veselību bioloģijas mācību stundās. Aija Roste, darba vadītāja vad. pētniece Dr. paed. Rita Birziņa. Diplomdarbs - 45 lpp., 14 attēli, 12 pielikumi, izmantoti 44 literatūras avoti. Diplomdarba mērķis ir izvērtēt modelēšanas metožu ietekmi 7. klases skolēnu izpratnes pilnveidošanā par cilvēka organismu, elpošanas sistēmu un veselību bioloģijas mācību stundās. Teorētiskajā daļā sistematizētas un analizētas zinātniskās un pedagoģiskās literatūras atziņas par modelēšanas pieejas nozīmi bioloģijas mācību procesā skolā. Empīriskajā daļā tika veikts pedagoģiskais eksperiments. Pētījuma rezultāti liecina, ka modeļu izmantošana veicina dziļāku izpratni par bioloģiskajiem procesiem, uzlabo skolēnu spēju sasaistīt teorētiskās zināšanas ar praktisko pieredzi un motivē mācīties. Diplomdarbs piedāvā arī praktiskus ieteikumus skolotājiem mācību modeļu iekļaušanai bioloģijas stundās 7. klasē. Atslēgas vārdi: modelēšana, elpošanas sistēma, cilvēka organisms, mācību modeļi, skolēnu izpratne. The Use of Modeling to Improve 7th Grade Students’ Understanding of the Human Body, Respiratory System, and Health in Biology Lessons. Aija Roste, supervisor: Leading Researcher Dr. paed. Rita Birziņa. Diploma Thesis – 45 pages, 14 images, 12 appendices, 44 references. The aim of the thesis is to evaluate the impact of modeling methods on improving 7th grade students’ understanding of the human body, the respiratory system, and health in biology lessons. The theoretical part systematizes and analyzes insights from scientific and pedagogical literature regarding the significance of modeling approaches in the biology teaching process at school. In the empirical part, a pedagogical experiment was conducted. The results of the study indicate that the use of models promotes deeper understanding of biological processes, enhances students’ ability to connect theoretical knowledge with practical experience, and increases motivation to learn. The thesis also provides practical recommendations for teachers on integrating instructional models into biology lessons for 7th grade students. Keywords: modeling, respiratory system, human body, instructional models, student understanding.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Restorāna "Gan Bei" viesmīļu apmācība un apmācības novērtēšana
Dresvjaņina, Anna (Latvijas Universitāte, 2012)Bakalaura darba tēma – “Restorāna “Gan Bei” viesmīļu apmācība un apmācības novērtēšana”. Darba mērķis – pamatojoties uz teorētiskām atziņam par apmācības un novērtēšanas sistēmam, izpētīt SIA “Lage Ko” restorāna “Gan Bei” ... -
Semantiskā tīmekļa uzdevumu e-apmācības pakotne valodā Java
Stucka, Arnis (Latvijas Universitāte, 2014)Darbā tika pētīti programmēšanas valodas Java lietojumi semantiskā tīmekļa apmācības uzdevumos, tika apzināti Java rīki RdfSynopsViz, CumulusRDF, Jena, Datalift, OWLGrEd. Tika pētīti e-apmācības standarti AICC un SCORM. ... -
Eiropas Sociāla fonda nozīme nodarbinātības veicināšanā Latvijā, īstenojot aktīvās darba tirgus politikas projektu "Bezdarbnieku un darba meklētāju apmācība Latvijā 2"
Šešina, Jūlija (Latvijas Universitāte, 2013)Bakalaura darba mērķis ir izpētīt Latvijai novirzītā Eiropas Sociālā fonda līdzekļu izlietojumu nodarbinātības veicināšanā projekta “Bezdarbnieku un darba meklētāju apmācība Latvijā 2” ietvaros, vērtējot fonda līdzekļus ...