5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Sedleniece, Terēze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Terēze Sedleniece Pētījuma mērķis: sekmēt 5–6 gadu vecu bērnu lasītprasmi izglītības iestādē. Pētījuma saturs: Pētījums ilga 6 nedēļas, kuru laikā tika izspēlētas dažādas spēles. Pirms pētījuma un pēc pētījuma tika veikts bērnu lasītprasmes novērtējums saskaņā ar iepriekš izstrādātiem kritērijiem. Pētījuma beigās tika veikts bērnu novērtējums, bet rezultāti tika salīdzināti. Rezultāti: tika sasniegts pētījuma mērķis un tika atbildēts uz pētījuma jautājumiem. Lai sekmētu 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmi pirmsskolas izglītības iestādē, ir nepieciešams nodrošināt mērķtiecīgu un sistemātisku pieeju. Būtiska ir arī pedagogu profesionālā kompetence, interese strādāt ar bērniem, kā arī iespējas individuāli pielāgot uzdevumus bērna vajadzībām un attīstības līmenim. Lasītprasmi var sekmēt, izmantojot dažādas metodes un rotaļas, piemēram, skaņu un burtu spēles, attēlu un teksta savienošanas uzdevumi, stāstu veidošana pēc attēliem, burtu un zilbju puzles u.c. Kvalifikācijas darbs sastāv no 31 lpp. Tas ietver 6 attēlus, 4 tabulas. Tā tapšanā tika izmantoti 42 literatūras avoti. Thesis topic: Promoting reading skills in 5-6 year old children in a preschool Author of the thesis: Terēze Sedleniece Goal of the thesis: to promote reading literacy of 5-6 year old children in an educational institution. Content of the study: The study lasted 6 weeks, during which various games were played. Before and after the study, children's reading literacy was assessed according to previously developed criteria. At the end of the study, children were assessed, and the results were compared. Results: the research objective was achieved and the research questions were answered. In order to promote the reading literacy of 5-6 year old children in a preschool educational institution, it is necessary to ensure a targeted and systematic approach. The professional competence of educators, interest in working with children, as well as the ability to individually adapt tasks to the needs and development level of the child are also essential. Reading literacy can be promoted using various methods and games, such as sound and letter games, picture and text connection tasks, creating stories based on pictures, letter and syllable puzzles, etc. The qualification work consists of 31 pages. It includes 6 pictures, 4 tables. 42 sources were used in its creation.