3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana, izmantojot pasakas
Author
Zeiverte, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: “ 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana, izmantojot pasakas”. Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanu izmantojot pasakas. Darba struktūra: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, kuras ir izdalītas apakšdaļās. Pirmajā nodaļā tiek aprakstītas teorētiskās nostādnes par 3-4 gadus vecu bērnu runas un kognitīvo attīstību, valodas un vārdu krājuma jēdzienu skaidrojumu. Pasaku ietekmi un to nozīmi 3-4 gadus vecu bērnu ikdienā. Otrajā nodaļā atspoguļots praktiskais pētījums par vārdu krājuma paplašināšanu izmantojot pasakas. Vērojumos tiek pētīts, kā paplašinās vārdu krājums, vai bērni izmanto runā jaunos vārdus no pasakas satura. Noslēgumā izdarīti secinājumi par pētījuma rezultātiem. Pētījums atklāj, ka pasakas bērnos rada vēlmi aktīvi un radoši darboties, aktivizē klausīšanās prasmes, kā arī paplašina vārdu krājumu. Kvalifikācijas darba apjoms ir 42 lpp, kas sevī ietver 8 attēlus, 6 tabulas, 4 pielikumus un 20 literatūras avotus. Atslēgas vārdi: runa, valoda, vārdu krājums, rotaļa, pasakas, rotaļnodarbība. Title of the Paper: “Vocabulary Expansion of 3–4-Year-Old Children through Fairy Tales” Research Aim: To theoretically study and practically examine the expansion of vocabulary in 3–4-year-old children through the use of fairy tales. Structure of the paper: The qualification paper consists of two main parts, each divided into sub-sections. The first chapter describes the theoretical foundations of speech and cognitive development in 3–4-year-old children, explains the concepts of language and vocabulary, and explores the impact and importance of fairy tales in the daily lives of young children. The second chapter presents a practical study on vocabulary expansion through fairy tales. The observations focus on how children's vocabulary grows and whether they begin to use new words from the content of the fairy tales in their speech. The conclusion summarizes the findings of the study. The research reveals that fairy tales encourage children to be active and creative, enhance their listening skills, and help expand their vocabulary. The total length of the qualification paper is 42 pages, including 8 images, 6 tables, 4 appendices, and 20 literature sources. Keywords: speech, language, vocabulary, play, fairy tales, educational play activity.