3. vecumposma bērnu rakstītprasmes sekmēšana grafiskajos darbos vizuālajā mākslā pirmsskolā
Author
Miķelsone, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: “3. vecumposma bērnu rakstītprasmes sekmēšana grafiskajos darbos vizuālajā mākslā pirmsskolā.” Kvalifikācijas darba mērķis teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt kā grafiskajos darbos vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējama 3. vecumposma bērnu rakstītprasme. Teorētiskajā daļā aplūkoti un analizēti dažādi pētījumi, metodiskie materiāli un mācību saturs, kā caur grafiskiem darbiem vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmēt bērna rakstītprasmi. Iegūtā informācija ir apkopota darbā un teorija pārbaudīta praksē. Empīriskajā pētījumā atspoguļota teorētiskā analīze un izanalizēti iegūtie rezultāti. Tika izvirzīti rakstītprasmes kritēriji un pazīmes, ar kuru palīdzību ir pārbaudīta metodika bērnu rakstītprasmes sekmēšanai. Pētījumā piedalījās 19 bērni, kuri veica dažādus uzdevumus rakstītprasmes sekmēšanai grafiskajos darbos vizuālajā mākslā. Pētījuma noslēgumā tika secināts, ka bērnu rakstītprasme ir jāsāk attīstīt un trenēt agrīnā vecumā. To nepieciešams darīt ar treniņiem rakstīprasmes veicināšanai, kas ir pielāgoti attiecīgam bērnu vecumposmam, pievēršot uzmanību arī bērna fiziskajai, gan arī emocionālajai un intelektuālajai attītībai. Atslēgvārdi: rakstītprasme, grafiskie darbi, vizuālā māksla, tekstūras, rakstītprasmes attīstība. Kvalifikācijas darbā: 46 lpp, 31 attēli, 2 tabulas. Title of the qualification work: “. Enhancement of Writing Skills of the Third Age Group Children in Graphic Works in Visual Arts in Preschool.” The aim of the qualification work is to theoretically explore and practically test how the writing skills of the third age group children can be enhanced in graphic works in visual arts in preschool. The theoretical part examines and analyzes various studies, methodological materials and teaching content on how to enhance a child’s writing skills through graphic works in visual arts in preschool. The information obtained is summarized in the work and the theory is tested in practice. The empirical study reflects the theoretical analysis and analyzes the results obtained. The criteria and characteristics of writing skills were put forward, with the help of which the methodology for enhancing children’s writing skills was tested. 19 children participated in the study, who performed various tasks for enhancing writing skills in graphic works in visual arts. At the end of the study, it was concluded that children’s writing skills should be developed and trained at an early age. This needs to be done with literacy training that is adapted to the child's age, paying attention to the child's physical, emotional and intellectual development. Keywords: literacy, graphic works, visual art, textures, literacy development. Qualification work: 46 pages, 31 images, 2 tables