Dramatizācija rotaļa kā empātijas sekmētāja 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Lībiete-Dubrovska, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Dramatizācija rotaļa kā empātijas sekmētāja 5-6 gadus veciem bērniem Pētījuma mērķis: pētīt, kā dramatizācijas rotaļas ietekmē empātijas attīstību 5–6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums: Vai regulāra, mērķtiecīgi organizēta dramatizācijas rotaļu iekļaušana pirmsskolas izglītības procesā veicina 5–6 gadus vecu bērnu empātiju? Teorētiskajā daļā tiks sniegts empātijas teorētiskais skaidrojums kā arī aplūkota dramatizācijas rotaļas būtība, tās ietekme uz bērna attīstību. Praktiskais pētījums tika īstenots Trikātas pamatskolas vecākajā pirmsskolas grupā “X”, piedaloties 12 bērniem. Darba apjoms: 40 lappuses, 3 tabulas, 6 attēli, 7 pielikumi un 35 literatūras avoti. The title of the research: Dramatic play as tool for development of empathy in 5-6 years old children. The aim of the research: to study how dramatic play affects the development of empathy of 5-6 years old children in pre-school educational institution. Research question: Does a regular, purposefully organized integration of dramatic play in the pre-school education process enhance the development of empathy of 5-6 years old children? The theoretical part of the research provides a theoretical discussion on empathy and reviews the essence of dramatic play, its effects on child’s development. The practical part of the research is carried out in the oldest pre-school age group “X” in Trikata Primary School, the number of participants – 12 children. The wolume of the work consists of 40 pages, 3 tables, 6 images, 7 anexes and 35 literature sources.