• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sasniedzamo rezultātu un atgriezeniskās saites nozīme 5. klases skolēnu pašregulētās mācīšanās attīstībā matemātikā

Thumbnail
View/Open
299-108991-Sproge_Natalija_ns24018.pdf (1.851Mb)
Author
Sproģe, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā analizēts, kā mērķtiecīgi formulēti sasniedzamie rezultāti un efektīva atgriezeniskā saite veicina 5. klases skolēnu pašregulētās mācīšanās prasmju attīstību matemātikas mācību procesā. Pētījumā izmantotas kvalitatīvās metodes: pedagoģiskā novērošana, dokumentu analīze un skolēnu darbu izvērtēšana. Pedagoģiskā darbība tika organizēta trīs posmos, uzsverot skolēnu iesaisti sasniedzamā rezultāta izpratnē un pašvērtējumā. Datu analīze atklāj, ka skaidri mācību mērķi un jēgpilna atgriezeniskā saite veicina skolēnu izpratni par mācību procesu un attīsta prasmi patstāvīgi plānot, uzraudzīt un izvērtēt savu mācīšanos.
 
The thesis analyzes how purposefully formulated achievable results and effective feedback promotes the development of self-regulated learning skills in the mathematics learning process of 5th grade students. The study used qualitative methods: pedagogical observation, document analysis and evaluation of students' work. Pedagogical activity was organized in three stages, emphasizing the involvement of students in understanding the achievable result and self-assessment. Data analysis reveals that clear learning objectives and meaningful feedback promote students' understanding of the learning process and develop the ability to independently plan, monitor and evaluate their own learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70859
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV