Starpdisciplinaritātes loma vidusskolā skolēnu izpratnes veicināšanā par matemātikas pielietojumu praktisku problēmu risināšanā
Автор
Zabarovska, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kompetenču izglītības kontekstā būtiski ir rast veidus, kā mācību procesā integrēt karjeras izglītības pieredzi. Tomēr kompetenču pieejas īstenošana ar kompleksu uzdevumu risināšanu, sasaistot vairākas prasmes, matemātikas mācību procesā ir izaicinājums gan skolēniem, gan skolotājiem, turklāt tās īstenošana skolās bieži aprobežojas ar starppriekšmetu saikni. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā starpdisciplināras pieejas integrēšana vidusskolas matemātikas mācību procesā ietekmē skolēnu izpratni par matemātikas pielietojumu praktisku problēmu risināšanā. Pētījuma rezultāti apliecina, ka starpdisciplināras pieejas integrēšana vidusskolas matemātikas mācību procesā padziļina izpratni par matemātikas lietojumu praktisku problēmu risināšanā, palīdz skolēniem labāk izprast mācību satura nozīmi un sasaisti ar reālo dzīvi, tā veicinot mācību motivāciju un sasniegumus. In the context of competency-based education, it is essential to find ways to integrate career education experiences into the learning process. However, implementing a competency-based approach through the resolution of complex tasks that combine multiple skills remains a challenge for both students and teachers, particularly in mathematics education, where it is often limited to cross-curricular connections. The aim of this study is to determine how the integration of an interdisciplinary approach in upper secondary mathematics education influences students’ understanding of mathematics as applied to solving real-world problems. The results confirm that incorporating an interdisciplinary approach in upper secondary mathematics deepens students’ understanding of the practical applications of mathematics, helps them grasp the relevance of the subject content in real life, and thereby enhances both motivation and academic achievement.