1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē gadu vecumā
Author
Aļeškēviča, Zita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: ''1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē''. Darba autore: Zita Aļeškēviča. Pētījuma mērķis: izpētīt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sekmīgas adaptācijas veicināšanas nosacījumi pirmskolas izglītības iestādē. Pētījuma aktualitāte: autorei temats ir personiski nozīmīgs, jo pirmsskolu apmeklē divi 1,5 līdz 3 gadu veci mazbērni, no kuriem vienam adaptācija bija ļoti smaga, bet otram viegla. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par bērnu adaptāciju un tās raksturīgajām iezīmēm agrīnajā vecumposmā (1,5–3 gadi). Analizētas pedagoģiskās pieejas un metodes, kas veicina sekmīgu bērna adaptāciju. Praktiskajā daļā tika veikta bērnu sākotnējā un nobeiguma novērtēšana, lai izanalizētu adaptācijas procesa dinamiku pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā tika izmantota pedagoģiskā novērošana, kā arī praktiskā darbība ar bērniem, izmantojot rotaļas, kas vērstas uz sekmīgas adaptācijas veicināšanu. Kvalifikācijas darba izklāstīts 43 lappusēs ar 4 tabulām, 6 attēliem, 3 pielikumiem, 10 secinājumiem, 23 literatūras avoti. Atslēgvārdi: Adaptācija, Rotaļas, Mazbērns, Pirmsskola. The topic of the qualification work: 'Adaptation of 1.5–3-Year-Old Children in a preschool educational institution''. The author of the work: Zita Aļeškēviča The aim of the study: to investigate the conditions for promoting successful adaptation of 1.5 - 3 year old children in a pre-school educational institution. Relevance of the study: the topic is of personal importance to the author, as she has two 1.5 to 3 year old grandchildren attending pre-school, one of whom had a very difficult adaptation and the other an easy one. The study consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part analysed the scientific literature on children's adaptation and its characteristics in the early years (1.5-3 years). Pedagogical approaches and methods that contribute to the successful adaptation of the child are analysed. In the practical part, initial and final assessments of children were carried out in order to analyse the dynamics of the adaptation process in the pre-school educational institution. The study used pedagogical observation, as well as practical activities with children, using games aimed at promoting successful adaptation. The qualification thesis is presented in 43 pages with 4 tables, 6 figures, 3 annexes, 10 conclusions, 23 references. Keywords: Adaptation, Play, Toddler, Pre-school.