Dizaina domāšanas veicināšana 6-7 gadus veciem bērniem
Автор
Baraņņika, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore Madara Baraņņika ir izstrādājusi bakalaura darbu “Dizaina domāšanas veicināšana 6 -7 gadus veciem bērniem”. Darba mērķis ir izpētīt , kā veicināt dizaina domāšanu 6-7 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā. Pētījumā tiek izmantotas šādas metodes: literatūras analīze, diagnosticējošā vērtēšana, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Darba pirmajā daļā tiek apskatīti un analizēti dažādi literatūras avoti par dizaina domāšanu. Tiek apskatītas attiecīgā vecumposma īpatnības un izprasta dizaina domāšanas būtība un soļi. Darba otrajā daļā ir iekļauti autores veidotie uzdevumu plāni, bērnu dizaina domāšanas prasmju novērtēšanas kritēriji. Kā arī aprakstīti un analizēti iegūtie rezultāti. Kāda ir atbilde uz pētījuma jautājumu. Darbs izklāstīts 63 lappusēs, tās sastāv no ievada, divām nodaļām un secinājumiem, 31 literatūras avotiem latviešu un angļu valodā. Iekļauti 6 attēli, 13 tabulas un 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: dizaina domāšana, pirmsskola, plānošana, eksperimentēšana, sadarbība, arhitektūra. The author, Madara Baraņņika, has developed a bachelor's thesis titled “Promoting the development of design thinking in children aged 6-7”. The aim of the thesis is to explore how to foster design thinking in children aged 6 – 7 withing the field of technology learning. The following research methods that are used in the study are: literature analysis, diagnostic assessment, pedagogical observation and pedagogical experimental activity. The first part of the thesis examines and analyzes various literature sources on design thinking. It discusses the characteristics of this specific age group and aims to understand the essence and steps of design thinking. The second part of the thesis includes lesson plans with tasks created by the author, criteria for evaluating children's design thinking skills, as well a description and analysis of the obtained results. The thesis is presented over 63 pages and consists of an introduction, two chapters and conclusion, along with 31 literature sources in Latvian and English. The research also includes 6 images, 13 tables and 8 appendices. Keywords: design thinking, preschool, planning, experimentation, collaboration, architecture.