Īpašvārdu lietojums 6. klasē: problēmsituācijas un to risinājums
Author
Gūtmane, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Seile, Elza
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs “Īpašvārdu lietojums 6. klasē. Problēmsituācijas un to risinājums” aktualizē jautājumu par mūsdienu tendenci – neievērot un ignorēt lielo sākumburtu nepieciešamību teikumā. Diplomdarbs ir trīsdaļīgs. Pirmajā (teorētiskajā) daļā tiek skaidrots, kas ir īpašvārdi, kādas problēmsituācijas saistībā ar lielo sākumburtu lietošanu ir risinātas gadu gaitā. Otrajā daļā izpētīta esošā situācija īpašvārdu apguvē 6. klasē, raksturots skolēnu vecumposms un apkopotas mācīšanās stratēģijas un paņēmieni īpašvārdu apguvei. Savukārt, praktiskajā daļā, uzrakstot astoņus diktātus, diagnosticēts skolēnu zināšanu līmenis par īpašvārdiem un aprakstīti rezultāti pirms un pēc novadītajām mācību stundām. Diplomdarba rezultātā ir izstrādāts materiāls, kurā aprakstītas izmantotās metodes, lai mācītu īpašvārdus, un sniegti ieteikumi. The diploma paper “The Use of Proper Nouns in Grade 6: Problem Situations and Their Solutions” addresses a current issue — the modern tendency to neglect and ignore the necessity of capital letters in sentences. The thesis is structured into three parts. The first, theoretical part provides an overview of proper nouns and examines recurring issues related to the use of capital letters that have been addressed over time. The second part investigates the current state of proper noun acquisition among sixth-grade students, characterizes the developmental stage of learners at this age, and compiles effective learning strategies and techniques for teaching proper nouns. The practical part involves a diagnostic assessment of students’ knowledge through eight dictation exercises, with an analysis of results conducted both before and after the instructional intervention. As an outcome of the thesis, a teaching resource has been developed, detailing the methods employed in teaching proper nouns and offering pedagogical recommendations.