Grupu darbs 7. klases skolēnu problēmsituāciju risināšanas veicināšanai matemātikā
Autor
Zīlniece, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba mērķis ir izstrādāt stundu plānus un izpētīt grupu darba ietekmi uz 7. klases skolēnu problēmsituāciju risināšanas prasmju attīstību matemātikā. Darba teorētiskajā daļā analizētas grupu darba metodes un problēmsituāciju risināšanas pieejas, uzsverot kooperatīvās un vienaudžu mācīšanās priekšrocības skolēnu kognitīvo un sociālo prasmju veicināšanā. Empīriskajā daļā autore, balstoties uz pedagoģisko novērojumu, anketēšanu un skolēnu sniegumu analīzi Rīgas privātskolas 7. klasē, pārbaudīja dažādu grupu darba formu efektivitāti teksta uzdevumu apguvē. Pētījuma rezultāti liecina, ka strukturēts grupu darbs uzlabo skolēnu spēju izprast uzdevumu būtību, veidot risinājuma stratēģijas un sniedz pozitīvu ietekmi uz skolēnu motivāciju un klases mikroklimatu. Diplomdarbā ir 41 lappuses, 21 attēls, 14 tabulas, 10 pielikumi un 28 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: grupu darbs, problēmsituāciju risināšana, kooperatīvā mācīšanās, vienaudžu mācīšanās, teksta uzdevumi. The aim of the diploma thesis is to develop lesson plans and investigate the impact of group work on the development of 7th grade students’ problem-solving skills in mathematics. The theoretical part analyzes group work methods and approaches to problem-solving, highlighting the benefits of cooperative and peer-assisted learning in fostering students’ cognitive and social skills. In the empirical part, the author, based on pedagogical observation, surveys, and analysis of students’ performance in a private school in Riga, examined the effectiveness of different forms of group work in learning to solve mathematical problems. The research results show that structured group work improves students’ ability to understand the essence of tasks, develop solution strategies, and positively influences students’ motivation and the classroom climate. The thesis consists of 41 pages, 21 figures, 14 tables, 10 appendices, and 28 sources of information. Keywords: group work, problem-solving, cooperative learning, peer-assisted learning, problem solving