• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu izpratnes par veselīgu uzturu veicināšana rotaļnodarbībās 2. vecumposmā

Thumbnail
Открыть
299-109921-Zabarovska_Nikola_nz23017.pdf (2.809Mb)
Автор
Zabarovska, Nikola
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Дата
2025
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Kvalifikācijas darba autore: Nikola Zabarovska Kvalifikācijas darba temats: “Bērnu izpratnes par veselīgu uzturu veicināšana rotaļnodarbībās 2. vecumposmā”. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski veicināt bērna izpratni par veselīgu uzturu caur rotaļnodarbībām pirmsskolas izglītības 2. vecumposmā. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt literatūras avotus un pētījumus par veselīgu uzturu pirmsskolā un bērnu izpratnes par to veicināšanu rotaļnodarbībās. 2. Definēt kritērijus par veselīga uztura veicināšanu pirmsskolā. 3. Veikt bērnu intervēšanu, apkopot iegūtos datus. 4. Veicināt bērnu izpratni par veselīgu uzturu caur rotaļnodarbību. 5. Veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību bērnu par veselīgu uzturu izpratnes sekmēšanā. 6. Izstrādāt metodiskos ieteikumus pirmsskolas skolotājiem 2.vecumposma bērnu izpratnes par veselīgu uzturu veicināšanai. Pētījuma bāze: “X” pirmsskolas izglītības iestādes 12 bērni 2.vecumposmā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām: Teorētiskajā daļā tika analizēta zinātniskā un metodiskā literatūras par bērnu veselīga uztura nozīmi un ieteikumiem. Tika izstrādāts 2. vecumposma bērnu attīštības raksturojums un analizētas dažādu autoru atziņas par rotaļnodarbības nozīmi izpratnes veicināšanā pētījuma tēmas kontekstā. Empīriskajā daļā tika veikts un aprakstīts pedagoģiskais novērojums, vadītas nodarbības 2 mēnešu garumā. Pētījuma sākumā tika veikta bērnu intervēšana, lai noskaidrotu bērnu izpratni par veselīgu uzturu, pēc datu apkopošanas tika izveidotas vairākas nodarbības izpratnes par veselīgu uzturu veicināšanai. Tika veikta bērnu izvērtēšana pirms un pēc nodarbībām un apkopoti rezultāti. Pētījuma beigās darba autore secina, ka ar dažādām rotaļnodarbībām un aktivitātēm var sekmēt bērnu izpratni par veselīgu uzturu. Darba apjoms: 42 lpp. (bez pielikumiem)
 
Author of the qualification work: Nikola Zabarovska Qualification work topic: “Promoting children's understanding of healthy nutrition through play activities in the 2nd age period”. Research objective: to theoretically explore and practically promote children's understanding of healthy nutrition through play activities in the 2nd age period of preschool education. Research tasks: 1. Analyze literary sources and studies on healthy nutrition in preschool and children's understanding of its promotion in play activities. 2. Define criteria for promoting healthy nutrition in preschool. 3. Conduct interviews with children, summarize the data obtained. 4. Promote children's understanding of healthy nutrition through play activities. 5. Conduct pedagogical pilot activities to promote children's understanding of healthy nutrition. 6. Develop methodological recommendations for preschool teachers to promote children's understanding of healthy nutrition in the 2nd age period. Research base: 12 children of preschool "X" in the 2nd age group. The qualification work consists of 2 parts: In the theoretical part, literature sources on the importance and recommendations of healthy nutrition were analysed. The characteristics of the 2nd age stage and development features were described. The findings of various authors on the importance of play activity in promoting understanding were analysed. In the empirical part, pedagogical observation was conducted and described, classes were conducted for 2 months. Twelve preschool children of the 2nd age stage were studied. At the beginning of the study, children were interviewed to clarify children's understanding of healthy nutrition, after data collection, several classes were created to promote understanding. Children were evaluated before and after the classes and the results were summarised. At the end of the study, the author concludes that various play activities and activities can promote children's understanding of healthy eating. Scope of work: 42 pages (without appendices).
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70964
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV