• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodiskais materiāls 8.klases sociālo zinību skolotājiem finanšu pratības mācīšanai

Thumbnail
View/Open
299-110488-Rebezova_Elizabete_er21091.pdf (4.708Mb)
Author
Rebezova, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lastovska, Agnese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis – izpētīt finanšu pratības mācīšanās procesa pilnveidošanas iespējas, izstrādājot praktisku atbalsta materiālu sociālo zinību skolotājiem, kas māca 8. klasē. Pētījumā tika veikta valsts izglītības normatīvo aktu un dokumentu kontentanalīze, pieejamo metodisko atbalsta līdzekļu izpēte, metodiskā risinājuma izveide un intervija. Pētījuma rezultātā tika apkopoti esošie finanšu pratības attīstīšanai paredzētie atbalsta materiāli un izveidots metodiskais risinājums praktiskai finanšu pratības pilnveidei 8. klasē, kas tika apspriests ar AS “Swedbank” Finanšu institūta vadītāju Reini Jansonu, iegūstot atgriezenisko saiti par metodisko materiālu. Turpmāk pētniecībā būtu jāveic izstrādātā materiāla aprobācija, lai izpētītu, cik lielā mērā tas varētu sekmēt skolēnu finanšu pratības pilnveidi.
 
The aim of the research is to explore opportunities for improving the financial literacy learning process by developing a practical support material for social studies teachers who teach Grade 8. The study involved a content analysis of national educational policy documents and regulations, an examination of available methodological support tools, the development of a methodological solution, and an expert interview. As a result, existing support materials aimed at enhancing financial literacy were compiled, and a methodological resource for the practical development of financial literacy in Grade 8 was created. This material was presented to Reinis Jansons, Head of the Swedbank Financial Institute, from whom feedback on the methodological content was obtained. Future research should focus on piloting the developed material in order to examine it’s potential to enhance student’s financial literacy.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71019
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV