Metodiskais materiāls 8.klases sociālo zinību skolotājiem finanšu pratības mācīšanai
Автор
Rebezova, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lastovska, Agnese
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis – izpētīt finanšu pratības mācīšanās procesa pilnveidošanas iespējas, izstrādājot praktisku atbalsta materiālu sociālo zinību skolotājiem, kas māca 8. klasē. Pētījumā tika veikta valsts izglītības normatīvo aktu un dokumentu kontentanalīze, pieejamo metodisko atbalsta līdzekļu izpēte, metodiskā risinājuma izveide un intervija. Pētījuma rezultātā tika apkopoti esošie finanšu pratības attīstīšanai paredzētie atbalsta materiāli un izveidots metodiskais risinājums praktiskai finanšu pratības pilnveidei 8. klasē, kas tika apspriests ar AS “Swedbank” Finanšu institūta vadītāju Reini Jansonu, iegūstot atgriezenisko saiti par metodisko materiālu. Turpmāk pētniecībā būtu jāveic izstrādātā materiāla aprobācija, lai izpētītu, cik lielā mērā tas varētu sekmēt skolēnu finanšu pratības pilnveidi. The aim of the research is to explore opportunities for improving the financial literacy learning process by developing a practical support material for social studies teachers who teach Grade 8. The study involved a content analysis of national educational policy documents and regulations, an examination of available methodological support tools, the development of a methodological solution, and an expert interview. As a result, existing support materials aimed at enhancing financial literacy were compiled, and a methodological resource for the practical development of financial literacy in Grade 8 was created. This material was presented to Reinis Jansons, Head of the Swedbank Financial Institute, from whom feedback on the methodological content was obtained. Future research should focus on piloting the developed material in order to examine it’s potential to enhance student’s financial literacy.