Vidusskolēnu digitālpratības attīstīšanas iespējas matemātikas optimālā līmeņa kursā
Autor
Bogdanovs, Grigorijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kampmane, Kristīne
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba mērķis ir analizēt digitālpratības pilnveides iespējas matemātikas optimālā līmeņa pamatkursā vidusskolēniem. Bakalaura darbā “Vidusskolēnu digitālpratības attīstīšanas iespējas matemātikas optimālā līmeņa kursā” analizēts digitālpratības definīcija un tā raksturojums, digitālpratību attīstības metodoloģija vidusskolēniem, diagnosticējošā testa veidošanas pamati un principi digitālpratību izvērtēšanai vidusskolēniem. Pētījumā secināts, ka digitālo tehnoloģiju kā Google Classroom, GeoGebra un/vai Kahoot aktīva izmantošana attīsta digitālās kompetences vidusskolēniem, ar nosacījumu, ja viņi patstāvīgi tās izmanto. Lietošana stundās pat pusotras līdz piecu minūšu laikā ļauj skolēniem attīstīt šīs kompetences un turpmāk tās izmantot praktiskos uzdevumos, kas saistīti ar digitālo tehnoloģiju izmantošanu, piemēram, dators vai šaura spektra programmas, piemēram, GeoGebra. Bakalaura darbs sastāv no 68 lapām, tajā ir 19 tabulas, 8 attēli un 2 pielikumi. Darba praktiskajā daļā veikta digitālpratību diagnosticējoša darba izstrāde un veikta diagnosticēšana Latvijas vidusskolas 10. un 11. klasē. Respodentu skaits ir 21. The Bachelor's work aims to analyze the possibilities for improving digital literacy in a mathematics optimum-level elementary course for secondary school students. The Bachelor's work “Pathways for Boosting Digital Literacy Among Secondary Students in a Mathematics Optimal Level Course” analyses the definition and characterization of digital literacy, the methodology for developing digital literacy for secondary pupils, the basis for creating a diagnostic test and the principles for evaluating digital literacy for secondary pupils. The study concluded that the active use of digital technologies such as Google Classroom, GeoGebra, and/or Kahoot develops digital competencies for high school students, provided they use them independently. Hourly use within one and a half to five minutes allows students to develop these competencies and further use them for practical tasks related to digital technologies, such as a computer or narrow-spectrum programs such as GeoGebra. The Bachelor's work contains 68 pages, 19 tables, 8 images and 2 attachments. The practical part of the work has been developed and diagnosed in Classes 10 and 11 of the Latvian school. There are 21 respondents.