• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

8. klases skolēnu informācijpratības attīstīšanas iespējas latviešu valodas un literatūras stundās

Thumbnail
Открыть
299-110518-Kascuka_Linda_lk21166.pdf (1.862Mb)
Автор
Kaščuka, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Дата
2025
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Bakalaura darba “8. klases skolēnu informācijpratības attīstīšanas iespējas latviešu valodas un literatūras stundās” mērķis ir izstrādāt un aprobēt latviešu valodas un literatūras mācību stundu plānus informācijpratībā, iekļaujot mācību procesā autentiskus tekstus. Teorētiskajā daļā pētīti un apkopoti informācijas avoti par informācijpratības būtību, autentisku tekstu izpratni mūsdienu lingvodidaktikā, informācijpratības ieguvumiem un situāciju Latvijā, lasītprasmes nozīmi informācijpratībā, informācijpratības attīstīšanu latviešu valodā un literatūrā, kā arī pusaudžu un alfa paaudzes raksturojumu. Empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un pedagoģiskais novērojums, lai pārbaudītu latviešu valodas un literatūras izstrādātās tēmas “Informācijpratība” mācību satura lietderīgumu, analizēta informācijpratības apguve latviešu valodas un literatūras stundās. Rezultātā izstrādāti ieteikumi pedagogiem informācijpratības kā starppriekšmetu saiknes apguvei dažādos mācību priekšmetos. Pētījumā ir 95 lpp., 2 tabulas, 5 attēli, 33 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: informācijpratība, medijpratība, autentiski teksti, caurviju prasme.
 
The aim of bachelor’s thesis, “Opportunities for developing 8 grade student’s information literacy in Latvian language and literature classes” is to develope and test information literacy lesson plans of Latvian language and literature including authentic texts in the learning process. The theoretical part investigates and compiles sources of information on the essence of information literacy, authentic text understanding in modern language didactics, the benefits of information literacy, the situation in Latvia, the importance of reading literacy in information literacy, developing information literacy in Latvian language and literature, as well as characteristics of teenagers and the alpha generation. The empirical part involves a pedagogical experiment and observation to test Latvian language and literature developed themes “Information literacy” learning content usefulness, analyzes information literacy learning in Latvian language and literature. As a result, recommendations for teachers on information literacy as interdisciplinary connection learning were developed. The study contains 95 pages, 2 tables, 5 figures, 33 bibliographic entries, and 6 appendices. Keywords: information literacy, media literacy, authentic text, thread skill.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71024
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV