Hansa Kristiana Andersena literāro pasaku vērtīborientējoša iepazīšana 5. klasē
Author
Sirica, Marta Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma Hansa Kristiana Andersena literāro pasaku vērtīborientējoša iepazīšana 5. klasē mērķis ir izpētīt Hansa Kristiana Andersena literāro pasaku izmantošanas iespējas vērtīborientēta mācību procesa īstenošanai 5. klasē, lai pilnveidotu skolēnu izpratni par vērtībām. Pētījumam ir četras nodaļas. Pirmajā nodaļā analizēti valsts pamatizglītības standartā noteiktie sasniedzamie rezultāti, mācību programmu paraugi un mācību literatūra, otrajā nodaļā analizēta teorētiskā literatūra un uzziņu avoti, trešajā nodaļā sniegts izmēģinājumdarbībā iesaistītās klases pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, ceturtajā nodaļā raksturots izmēģinājumdarbības process, didaktisko materiālu izstrāde un aprobācija. Pētījumā secināts, ka izstrādātie mācību materiāli un īstenotais mācību process ir sekmējis skolēnu izpratni par vērtībām, taču vērtības nepieciešams aktualizēt arī turpmāk, lai sekmētu skolēnu vērtību sistēmas izveidi. The aim Vaulue-oriented Exploration of Hans Christian Andersen’s Literary Fairy Tales in 5th Grade is to explore the possibilities of using Hans Christian Andersen's literary fairy tales for the implementation of a value-oriented learning process in the 5th grade in order to improve students' understanding of values. The study has four chapters. The first chapter analyzes the achievable results set in the national basic education standard, sample curricula and teaching literature, the second chapter analyzes theoretical literature and reference sources, the third chapter provides a pedagogical and psychological description of the class involved in the pilot activity, the fourth chapter describes the pilot activity process, development and approbation of didactic materials. The study concluded that the developed learning materials and the implemented learning process have contributed to students' understanding of values, but values need to be updated in the future so that students develop a complete understanding of the value system.