11. klases skolēnu argumentācijas prasmju attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās
Author
Puķe, Justs Adrians
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba 11. klases skolēnu argumentācijas prasmju attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās mērķis ir pilnveidot skolēnu argumentācijas prasmes, izmantojot izstrādāto lingvodidaktisko materiālu. Darbam ir četras nodaļas. Pirmajā un otrajā nodaļā, analizējot vispārējā izglītības standartā noteiktos sasniedzamos rezultātus, programmas paraugus, mācību literatūru un zinātniskās atziņas par pētāmo tematiku, izstrādāta mācību satura īstenošanai nepieciešamā teorētiskā bāze, trešajā nodaļā pedagoģiski psiholoģiskā aspektā raksturoti izmēģinājumdarbībā iesaistītās klases skolēni, savukārt ceturtajā nodaļā analizēta izmēģinājumdarbības norise un izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla aprobācijas rezultāti. Pētījumā secināts, ka izvirzītais mērķis ir sasniegts, un konstatēts, ka efektīvākais veids, kā apgūt argumentācijas prasmi, ir mērķtiecīgs, sistemātisks darbs, izmantojot skolēnu mācāmības līmenim piemērotu lingvodidaktisko materiālu. Bakalaura darbā izstrādātais lingvodidaktiskais materiāls var būt rosinošs topošajiem un esošajiem latviešu valodas skolotājiem, kā arī mācību līdzekļu autoriem. The aim of the bachelor’s research Opportunities for Developing Grade 11 Students’ Argumentation Skills in Latvian Language Lessons is to enhance students’ argumentation skills using developed linguodidactic material. The work consists of four chapters. The first and second chapter provide a theoretical background necessary for implementing the curriculum content by analysing educational standards, sample program, teaching literature, and scientific insights relevant to the subject matter. The third chapter from a pedagogical and psychological perspective describes the students of the class involved in the experimental work, while the fourth chapter analyses the experimental process and the validation of the developed linguodidactic material. The study objective has been achieved, identifying that the most effective way to acquire argumentation skills is through targeted, systematic work using linguodidactic material appropriate for the student’s learning level. The linguodidactic material developed in the bachelor's research can be applied as an inspiration for prospective and current Latvian language teachers, as well as educational material authors.