Andželas Naneti garā stāsta “Mans vectēvs bija ķiršu koks” iepazīšanas iespējas literatūras stundās 6. klasē
Author
Dobenberga, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt Andželas Naneti garā stāsta “Mans vectēvs bija ķiršu koks” iepazīšanas iespējas literatūras stundās 6. klasē, izstrādāt un aprobēt metodisko variantu. Diplomdarbam ir 4 nodaļas. Pirmajā nodaļā apskatīta Andželas Naneti personība un daiļrade 6. klases mācību kontekstā. Otrajā nodaļā aprakstīta skolotājas sagatavošanās darbam. Bakalaura darba autore analizē vecumposma īpatnības. Šajā nodaļā sniegts tematiskais mācību satura plānojums, pamatots izvēlēto mācību metožu un metodisko paņēmienu lietojums, kā arī izklāstītas darba organizācijas formu izvēles. Trešajā nodaļā bakalaura analizēta skolēnu un skolotājas sadarbība. Nodaļā tiek aprakstītas stundu norises, kas veltīta A. Naneti “Mans vectēvs bija ķiršu koks ” iepazīšanā. Ceturtajā nodaļā veikta sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. Secināts, ka izstrādātā metodiskā sistēma ir veiksmīga, lai attīstītu skolēnu kritisko domāšanu, pašizaugsmi un citas kompetences, kas nepieciešamas, lai īstenotu Valsts pamatizglītības standartā noteiktos mērķus un uzdevumus un skolēni veiksmīgi iepazinuši A. Naneti garo stāstu “Mans vectēvs bija ķiršu koks”. The aim of the Diploma Paper is to investigate the possibilities of introducing Angela Nanetti's long story "My Grandfather Was a Cherry Tree" in literature lessons in the 6th grade, to develop and test a methodological approach. The Diploma Paper consists of four chapters. The first chapter of Diploma Paper examines Angela Nanetti's personality and literary work in the context of teaching 6th grade literature. The second chapter describes the teacher's preparation process. The author of the Diploma Paper analyses the characteristics of the age group. This chapter carries a thematic teaching plan of the curriculum, justification for the chosen teaching methods and methodological techniques, and presents work organization forms. In the third chapter, the bachelor analyzes the cooperation between students and the teacher. The chapter describes the lessons dedicated to exploring A. Naneti's work "My Grandfather Was a Cherry Tree". The fourth chapter analyzes and evaluates the results of teacher and students’ collaboration. Concluded that the developed methodological system is effective in developing students' critical thinking, self-development and other competencies necessary to achieving the goals and objectives set out in the State General Education Standard. The students have successfully become acquainted with A. Naneti's novel "My Grandfather Was a Cherry Tree".