• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Globālās kompetences attīstīšana Sociālajās zinībās un vēsturē 9.klasē

Thumbnail
Öffnen
299-110556-Svilans_Edgars_es21121.pdf (636.6Kb)
Autor
Svilāns, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir “Globālās kompetences attīstīšana Sociālajās zinības un vēsturē 9.klasē”. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt, kā sociālo zinību un vēstures mācību saturs un metodes var veicināt skolēnu globālās kompetences attīstību, balstoties uz SKOLA2030 pieeju un starptautisko organizāciju (OECD, UNESCO) ieteikumiem. Teorētiskajā daļā aplūkoti globālās kompetences konceptuālie modeļi, psiholoģiskās attīstības teorijas (Žana Piažē, Ļeva Vigotska, Ērika Ēriksona) un mūsdienīgas mācību metodes. Empīriskajā daļā veikts darbības pētījums 9.klasē – aprobējot divus mācību uzdevumus, kas integrēti vēstures un sociālo zinību stundās. Datu ieguvei izmantoti novērojumi, skolēnu darbu analīze, fokusgrupas intervijas. Rezultāti atklāj, kā skolēni attīsta prasmi analizēt globālus notikumus, sadarboties, argumentēt un reflektēt par sabiedrībā aktuālām tēmām. Rezultāti apliecina, ka globālo kompetenci iespējams attīstīt arī pamatskolas posmā, ja mācību process ir daudzveidīgs uz vērtībām balstīts un strukturēts.
 
The bachelor’s thesis “Developing Global Competence in Grade 9 Social Studies and History” explores how teaching content and approaches can support the development of students’ global competence in alignment with SKOLA2030 guidelines and international frameworks provided by OECD and UNESCO. The theoretical part examines definitions and dimensions of global competence, including frameworks by Reimers, Mansilla, and international education policy documents. It also integrates developmental theories by Jean Piaget, Lev Vygotsky, and Erik Erikson to understand how global competence evolves through cognitive and social development in adolescence. The empirical part is based on an action research project implemented in two 9th-grade classes. It includes the design and assessment of two integrated learning tasks—one focused on analyzing current global events, the other on conducting structured discussions on controversial social issues. Data were collected through classroom observations, student work, self-assessment questionnaires, and a focus group interview. The results show that global competence can be meaningfully developed in lower secondary education when teaching is value-oriented, dialogic, and based on relevant real-world contexts.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71035
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV