• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ekstensīvās lasīšanas uzdevumi 9. klases skolēnu lasītprasmes pilnveidei angļu valodā

Thumbnail
View/Open
299-110558-Kempele_Amanda_as20247.pdf (976.5Kb)
Author
Ķempele, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis pētījums noskaidro, kā ekstensīvās lasīšanas uzdevumi uzlabo 9. klases skolēnu lasītprasmi angļu valodā. Ekstensīvā lasīšana prioritāri attīsta lasīšana plūdumu un teksta izpratni, atšķirībā no analītiskā fokusa, kas raksturo intensīvo lasīšanu. Gadījuma pētījums tika veikts ar 15 9. klases skolēniem kādā no Rīgas vidusskolām 2023./2024. mācību gada pavasara semestrī. Dati tika vākti, izmantojot skolēnu anketas un skolēnu prezentācijas, lai novērtētu ekstensīvās lasīšanas uzdevumu ietekmi uz skolēnu lasītprasmi angļu valodā. Rezultāti liecina, ka ekstensīvās lasīšanas uzdevumi pilnveidoja skolēnu vārdu krājumu angļu valodā, teksta izpratni un motivāciju lasīt. Skolēni ziņoja par paaugstinātu motivāciju, patstāvību un kritisko domāšanu. Turklāt skolotāja saskārās ar grūtībām nodrošināt, lai visi skolēni pabeigtu lasīšanu noteiktajā laikā, un ar izaicinājumiem pielāgoties dažādiem skolēnu angļu valodas prasmju līmeņiem. Pētījums izceļ ekstensīvās lasīšanas efektivitāti angļu valodas prasmju un skolēnu iesaistes veicināšanā. Ieteikumi ietver lasīšanas stundu integrēšanu klasē, lasīšanas apļu ieviešanu un personalizētu atbalstu, lai uzlabotu skolēnu iekļaušanos un atbildību. Atslēgvārdi: lasītprasme, ekstensīvā lasīšana, uzdevumi, 9. klase, angļu valodas apguve.
 
This study explores how extensive reading activities enhance Grade 9 students’ English reading skills. Extensive reading prioritizes fluency and understanding, contrasting with the analytical focus of intensive reading. A case study was conducted with 15 Grade 9 students in one of secondary schools in Riga during the 2023/2024 academic year’s spring semester. Data was collected through student questionnaires and student presentations to evaluate the impact of extensive reading activities on their reading skills in English. Findings indicate that extensive reading activities in English led to improvements in students’ vocabulary, reading comprehension, and engagement. Students reported also increased motivation, autonomy, and critical thinking. Besides, the teacher’s challenges included ensuring all students completed their reading and adapting to varied proficiency levels. The study highlights the effectiveness of extensive reading in fostering English language skills and students’ engagement. Recommendations include implementing in-class reading sessions, integrating literature circles, and providing tailored support to enhance students’ inclusivity and accountability. Keywords: reading skills, extensive reading, activities, Grade 9, English language learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71036
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV