Kompleksu uzdevumu risināšanas prasmju attīstīšana 10. klases tematā par algebriskām daļām
Author
Kāpiņa, Liena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Maruta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Valsts eksāmenu rezultāti un PISA (2023) rezultāti norāda uz to, ka trūkst skolēnu ar izciliem sasniegumiem matemātikā. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai kompleksu matemātikas olimpiāžu uzdevumu izmantošana matemātikas stundā uzlabo skolēnu prasmes risināt kompleksus uzdevumus. Divdesmit septiņiem 10. klases skolēniem stundās tika doti 25 kompleksi uzdevumi. Tika veikts diagnostikas darbs pirms un pēc, kurā piedalījās 22 skolēni. Skolēnu diagnostikas darbu risinājumi un stundā pildīto uzdevumu risinājumi tika savākti un analizēti. Dažreiz skolēni ar augstāku vidējo atzīmi uzrādīja augstus rezultātus. Skolēnu rezultāti diagnostikā pēc bija saistīti ar uzdevumu skaitu, ko skolēni bija mēģinājuši risināt stundu laikā. Netika noskaidrots, kā skolēna dzimums un motivācija ietekmēja rezultātus. There is a lack of students with excellent results in mathematics as shown by state exams and PISA (2023) results. The goal of the research is to find out whether the use of complex mathematics olympiad tasks in mathematics lessons improves student ability to solve complex tasks. Twenty seven grade 10 students were given 25 complex tasks in lessons. A pre-test and post-test was administered to 22 of the students. Students’ solutions to test questions and task solutions from lessons were gathered and analyzed. Students with a higher average grade were able to perform well sometimes. Student performance on the post-test was related to how many tasks they attempted during lessons. It was unclear how gender and motivation impacted the results.