• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālo stāstu stāstīšanas uzdevumi skolēnu vārdu krājuma praktizēšanai angļu valodas stundās 6. klasē

Thumbnail
View/Open
299-110627-Krastina_Elina_ek21142.pdf (1.458Mb)
Author
Krastiņa, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Latkovska, Evija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir izvēlēta lai izpētītu, kā digitālā stāstniecība var tikt izmantota vārdu krājuma praktizēšanai 6. klases angļu valodas stundās. Tika veikts gadījuma pētījums, lai noskaidrotu digitālu komiksu veidošanas efektivitāti angļu valodas vārdu krājuma praktizēšanas laikā. 6. klases skolēni aizpildīja pašnovērtējuma skalu lai pārbaudītu vārdu krājuma priekšzināšanas. Tikai izvērtēti skolēnu veidotie digitālie komiksi, lai analizētu, vai digitālā stāstniecība ir palīdzējusi skolēniem vārdu krājuma praktizēšanā. Skolēni aizpildīja anketu, lai uzzinātu viņu viedokli par digitālās stāstniecības iekļaušanu angļu valodas stundās. Rezultāti norāda, ka, veidojot digitālos komiksus, skolēni praktizēja vārdu krājumu. Tika secināts, ka digitālo komiksu veidošanu var izmantot vārdu krājuma praktizēšanai angļu valodas stundās.
 
The topic of the Bachelor’s Thesis is chosen to explore how digital storytelling can be used with Grade 6 students to practise vocabulary in English lessons. A case study was carried out to determine the effectiveness of creating digital comics in the process of English vocabulary practice. Grade 6 students completed a self-report scale to examine their prior vocabulary knowledge. Student-created digital comics were evaluated to analyse whether digital storytelling has helped students practise lexical items. The students completed a questionnaire to discover their opinion on including digital storytelling in English lessons. The results indicate that students practised vocabulary when creating digital comics. It was concluded that digital comic creation can be used to practise vocabulary in English lessons.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71047
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV