Latviešu valodas reģionālo paveidu iepazīšanas iespējas 6. klasē
Автор
Krūmiņa, Katrīna Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba Latviešu valodas reģionālo paveidu iepazīšanas iespējas 6. klasē mērķis ir mācību procesā pārbaudīt izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla piemērotību latviešu valodas reģionālo paveidu leksikā atspoguļotās pasaules uztveres dažādības iepazīšanai latviešu valodas stundās. Darbā ir trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā analizēti latviešu valodas mācību satura reglamentējošie dokumenti, mācību materiāli un citi resursi. Otrajā nodaļā analizēts lingvistiskais materiāls, bet trešajā nodaļā atspoguļots izmēģinājumdarbībā iesaistīto skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, mācību materiāla izstrāde un aprobācija. Pētījumā secināts, ka bakalaura darba mērķis ir sasniegts, jo skolēni ir uzlabojuši zināšanas par latviešu valodas dialektoloģiju, iepazinuši reģionālo paveidu leksikas dažādību un ieguvuši zināšanas par latgaliešu rakstu valodu. The aim of the bachelor’s thesis Opportunities for Learning about Regional Varieties of the Latvian Language in Grade 6 is to test, within the teaching process, the suitability of the developed linguoddactic material for acquainting students with the diversity of worldviews reflected in the vocabulary of Latvian regional varieties during Latvian language lessons. The thesis consists of three chapters. The first chapter analyses the regulatory documents governing the content of Latvian language teaching, as well as teaching materials and other resources. The second chapter analyses linguistic material, while tfe third chapter presents the pedagogical and psychological characteristics of the students involved in the experiment, as well as the development and approbation of the teaching material. The study concludes that the aim of the bachelor’s thesis has been achieved, as students have improved their knowledge in dialectology, have become acquainted ith the lexical diversity of regional varieties, and have gained knowledge about the Latgalian written language.