• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Atgādņu izveide uztura tēmas apguvei dizainā un tehnoloģijās 5.klasē

Thumbnail
View/Open
299-110641-Pukane_Kristiana_kp21086.pdf (4.683Mb)
Author
Pukane, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Atgādņu izveide uztura tēmas apguvei dizainā un tehnoloģijās 5.klasē” mērķis ir izpētīt atgādņu veidus un izmantošanas efektivitāti 5. klases dizaina un tehnoloģiju tēmā - “Kā veic pirmapstrādi (dažādi smalcina) un termiski apstrādā (cep veidnē, vāra, sautē) dārzeņus un augļus?” Teorētiskās daļas pirmajā nodaļā analizēti atgādņu jēdziens un veidi, kā arī dizaina domāšanas un uztura temata specifika. Otrajā nodaļā apskatīta tematiskā plāna, mācību satura un atgādņu izveide, informācija par skolēna snieguma vērtēšanu. Empīriskajā daļā īstenots gadījuma pētījums vienā Latvijas skolā, izmantojot skolēnu anketēšanu, pedagoģisko novērošanu un izmēģinājuma darbības analīzi, lai iegūtu datus par atgādņu efektivitāti mācību procesā.
 
The aim of the bachelor thesis "Creating Reminders for the Acquisition of Nutrition Topic in Design and Technology in Grade 5" is to explore the types of remiders and evaluate their effectiveness in the Grade 5 Design and Technology topic “How are vegetables and fruits pre-processed (chopped in various ways) and thermally treated (baked in a mold, boiled, stewed)?” The first chapter of the theoretical part analyses the concept and types of reminders, as well as the specifics of design thinking and the nutrition topic. The second chapter examines the creation of the thematic plan, learning content, and reinders, including information about student performance assessment. In the empirical part, a case study was conducted in a Latvian school, using student questionnaires, pedagogical observation, and trial activity analysis to gather data on the effectiveness of reminders in the teaching process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71055
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV