Argumentatīvās komponentes realizācija videospēļu reklāmā.
Автор
Levinoks, Aleksandrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbs veltīts argumentācijas mehānismu izpētei datorspēļu reklāmas treileros. Galvenā uzmanība pievērsta pārliecinošās iedarbības realizācijas veidiem uz adresātu ar leksikas līdzekļu palīdzību. Darbs balstīts uz mūsdienu argumentācijas koncepcijām, kā arī uz klasiskajām retorikas kategorijām: logosu, patosu un etosu. Strukturāli darbs ir sadalīts divās nodaļās. Pirmajā nodaļā sniegts teorētisks argumentācijas jēdzienu un to izpausmju reklāmas tekstā apskats. Otrajā nodaļā analizēti konkrēti populāru datorspēļu treileri, ņemot vērā tajos izmantotos argumentācijas komponentus. Īpaša uzmanība tiek pievērsta elementiem, leksiskajiem līdzekļiem, kas veido adresāta uzticību. Darbs būs noderīgs filologiem, valodniekiem, mediju komunikācijas jomas speciālistiem, kā arī ikvienam, kas interesējas par runas iedarbības mehānismiem mūsdienu medijos. The bachelor thesis is devoted to the study of argumentation mechanisms in computer game advertising trailers. The main focus is on the ways of realising the persuasive effect on the addressee with the help of lexical means. The work is based on modern concepts of argumentation, as well as on classical rhetorical categories: logos, pathos and ethos. Structurally, the thesis is divided into two sections. The first chapter provides a theoretical overview of the concepts of argumentation and their manifestations in the advertising text. The second chapter analyses specific trailers for popular computer games, taking into account the components of argumentation used in them. Special attention is paid to the elements, lexical means, which build the addressee's trust. The work will be useful for philologists, linguists, specialists in the field of media communication, as well as for anyone interested in the mechanisms of speech effects in contemporary media.