• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iekļaujošā izglītība Apvienotajos Arābu Emirātos: problēmas un ieteikumi

Thumbnail
Открыть
306-109614-Madaraja_Annija.Elizabete_am19109.pdf (1.396Mb)
Автор
Madarāja, Annija Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Дата
2025
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Maģistra darbs “Iekļaujošā izglītība Apvienotajos Arābu Emirātos: problēmas un ieteikumi” mērķis ir izpētīt Apvienoto Arābu Emirātu izglītības rīcībpolitiku, problēmas un izstrādāt ieteikumus iekļaujošās izglītības attīstības pilnveidei. Darbā izmantotās pētījumu metodes: dokumentu un pētījumu analīze, aptaujas un salīdzinošā jeb komparatīvā metode. Maģistra darbs sastāv no četrām daļām: Pirmajā daļā tiek apskatīta Apvienoto Arābu Emirātu iekļaujošās izglītības būtība un jēdzieni, iekļaujošās izglītības vēsture, attīstība un ricībpolitika. Otrajā daļā tiek apskatīti un definēti trūkumi un problēmas iekļaujošajā izglītībā AAE, kā arī identificētas problēmas un trūkumi ar ko saskaras AAE skolotāji sakarā ar iekļaujošo izglītību. Trešajā daļā tiek apkopoti un aprakstīti aptauju dati no Latvijas skolu skolotājiem un skolu vadītājiem, izceļot galvenās problēmas iekļaujošajā izglītībā. Ceturtajā daļā tiek apkopoti ieteikumi, kā veiksmīgāk īstenot iekļaujošo izglītību, sniedzot personīgus un uz Apvienoto Arābu Emirātu pētījumiem balstītus secinājumus, kā arī personīgajā praksē pieņemtiem risinājumiem saistībā ar iekļaujošo izglītību. Darba rezultātā tika izdarīti galvenie secinājumi: 1.AAE valsts filozofija ir ļoti stingri motivēta un balstīta uz nepārtrauktu attīstību, gan ekonomiski, gan sabiedrības izglītības līmenī, lai nodrošinātu drošu nākotni valstij un tautai, tādēļ arī valsts lielu uzsvaru liek uz tautas izglītošanu. 2. Lai gan AAE tiek pievērsta liela uzmanība izglītībai, tā nav pirmā prioritāte valstī, kur dominē ekonomika un naudas pelnīšana. 3. People of Determination jeb apņēmīgo cilvēku- skolēnu tiesības uz vienlīdzīgu un taisnīgu izglītību ir atrunātas kopš 2006.gada konstitūcijas likuma Nr. 29, tomēr AAE konstitūcija ir likusi lielu fokusu uz POD – skolēniem, taču nav atrunāta politika par talantīgajiem jeb apdāvinātajiem skolēniem un to pilnvērtīgu attīstību, kā arī veiksmīgu pašizaugsmi iekļaujošajā izglītībā. 4.AAE tiek īstenota iekļaujošā izglītība un nodrošināti speciālās izglītības pakalpojumi. 5.AAE jēdziens “ iekļaujošā” izglītība, nozīmē to, ka visiem ir tiesības iegūt izglītību atbilstoši katra indivīda spējām, bet jēdziens “speciālā izglītība” nenozīmē izdalījumu vai atstumšanu, bet norāda uz konkrētu skolēnu grupu, vai tie būtu SEND, POD, talantīgie vai skolēni ar individuālu izglītības plānu. Neatkarīgi no skolēna visi skolēni mācās kopīgi neizdalītās klasēs. 6.Neatkarīgi no valsts ekonomiskās attīstības, izglītības sistēmā ir vieta izaugsmei un attīstībai. 7.AAE joprojām ir pietiekami daudz vietas jaunu tehnoloģiju ieviešanai mācību procesos. Darba izstrādē tika izmantota zinātniskā literatūra, publikācijas, dokumenti un anketas. Darbs sastāv no 129 lappusēm, tajā ietverti 7 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 66 literatūras avoti.
 
The aim of the master’s thesis “Inclusive Education in the United Arab Emirates: Problems and Suggestions” is to study the educational policy, identify problems, and develop recommendations for the improvement of inclusive education in the United Arab Emirates. The research methods used in the work include document and research analysis, surveys, and the comparative method.The master's thesis consists of four chapters.The first chapter examines the concepts and notions of inclusive education in the United Arab Emirates, as well as the history, development, and policy of inclusive education. The second chapter examines and defines the shortcomings and problems in inclusive education in the UAE, as well as identifies the issues and challenges faced by UAE teachers in relation to inclusive education. The third chapter summarizes and describes the survey data gathered from Latvian school teachers and school leaders, highlighting the main problems in inclusive education.The fourth chapter summarizes recommendations on how to more successfully implement inclusive education by providing personal insights based on research articles and their conclusions in the United Arab Emirates, as well as solutions adopted in personal practice in relation to inclusive education.As a result of the work, seven main conclusions were made: 1. The UAE’s state philosophy is very strongly motivated and based on continuous development, both economically and in the realm of public education, in order to ensure a secure future for the country and its people; therefore, the state also places great emphasis on educating the population. 2. Although much attention is paid to education in the UAE, it is not the top priority in a country dominated by the economy and profit-making. 3. The rights of People of Determination, or determined people, to receive equal and fair education have been stipulated since the 2006 Constitutional Law No. 29. However, the UAE Constitution has placed great focus on POD - students, and there is no policy on talented or gifted students regarding their full development and successful self-growth in inclusive education. 4. Inclusive education is implemented in the UAE, and special education services are provided. 5.In the UAE, the concept of “inclusive” education means that everyone has the right to receive education according to the abilities of each individual, while the concept of “special education” does not imply exclusion, but refers to a specific group of students, whether they are SEND, POD, talented, or students with an individual education plan. Regardless of the student, all students study together in unsegregated classes. 6. Regardless of the country's economic development, there is room for growth and improvement in the education system. 7. The UAE still has enough space for the introduction of new technologies into the learning process. The work is based on publications, scientific literature, documents, and surveys.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71391
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV