• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konceptuālo metaforu lietojums ziņu rakstos par 2024.gada ASV prezidenta vēlēšanām.

Thumbnail
Открыть
306-110465-Justa_Zane_zj20087.pdf (4.127Mb)
Автор
Justa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Дата
2025
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Konceptuālās metaforas palīdz izprast abstraktas idejas, izmantojot konkrētus jēdzienus. Pētījuma mērķis bija salīdzināt avotjomas biežumu un lietojumu saistībā ar mērķjomu ASV 2024. gada prezidenta vēlēšanas laikrakstos, kas atbalsta kreiso un labējo politisko spēku: The New York Times un The Washington Times. Pētījumā tika izmantota diskursa analīze un metaforu identificēšanas procedūra, atklājot, ka visbiežāk sastopamās avotjomas bija karš, kustība, fiziskā telpa, sports, ceļojums, un priekšnesums. Abos laikrakstos tika novērotas līdzības starp avotjomām karš un sports, pievēršot uzmanību konkurencei starp abiem kandidātiem. Kontrastējoša to pašu notikumu atspoguļošana tika novērota avotjomu ceļojums un priekšnesums lietojumā, kas tika izmantotas, lai kritizētu otru kandidātu, tādejādi demonstrējot abu laikrakstu neobjektivitāti.
 
Conceptual metaphors help to understand abstract ideas through familiar concepts. This study compared the recurrence and use of source domains applied to the target domain of the US 2024 presidential election in left-leaning and right-leaning newspapers: The New York Times and The Washington Times. The applied discourse analysis and Metaphor Identification Procedure revealed that the most recurrent source domains were war, movement, physical space, sport, journey, and performance. In both newspapers, similarities were observed in the use of the domains of war and sport, highlighting the competition between the candidates. Contrasting reporting of the same events was observed through the source domains journey and performance, used to criticise the opposing candidate; thus, revealing the bias both newspapers apply in their reporting.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71418
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV