Viltus draugi latviešu un lietuviešu valodas kā svešvalodas apguvē
Author
Jasinskytė, Eglė
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Lokmane, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Viltus draugi latviešu un lietuviešu valodas kā svešvalodas apguvē” mērķis ir noskaidrot viltus draugu kļūdu apjomu latviešu–lietuviešu valodas kā svešvalodas apguves procesā. Darbā pētīti desmit darbības vārdu pāri, kas ir daļējie viltus draugi, un septiņi lietvārdu pāri, kas ir absolūtie viltus draugi. Darbā izmantota deskriptīvā jeb aprakstošā metode, kvantitatīvā aptaujas metode un kontrastīvās semantiskās analīzes metode. Latviešu un lietuviešu valodu apguvēju vidū veikta lingvistiskā aptauja, kurā iekļautie tulkošanas uzdevumi atklāja, ka respondenti apzinās iespēju sastapties ar viltus draugiem dažādās saziņas situācijās, taču nav pietiekami labi iemācījušies viltus draugu pārus. Lai palīdzētu vieglāk apgūt viltus draugu pārus, izveidots latviešu un lietuviešu viltus draugu vārdnīcas paraugs, kas var tikt paplašināts un iekļauts turpmāk izdodamā mācību literatūrā vai tiešsaistes avotos. The aim of this master’s Thesis “False Friends in the Learning Process of Latvian and Lithuanian as Foreign Languages” is to investigate the extent of false friend errors in the process of learning Latvian and Lithuanian as foreign languages. The study examines ten pairs of verbs classified as partial false friends and seven pairs of nouns classified as absolute false friends. A descriptive method, a quantitative survey and contrastive semantic analysis were applied in the thesis. A linguistic survey which included translation tasks and was conducted among learners of Latvian and Lithuanian, revealed that while respondents are aware of the possibility of encountering false friends in various communicative situations, they have not sufficiently mastered the pairs of false friends. To facilitate the learning process, a sample Latvian–Lithuanian false friends dictionary was created which may be expanded and included into future educational materials or digital resources.