Objektorientētās dizaina pieejas salīdzinājums ar datu orientēto dizaina pieeju
Autor
Upītis, Haralds
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Arnicāns, Guntis
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Videospēļu industrijas straujā attīstība 21. gadsimtā ir radījusi pieprasījumu pēc efektīvākas programmatūras arhitektūras. Kā risinājums radies datu orientētais dizains, kuru 2018. gadā savā ekosistēmā ieviesa Unity spēļu dzinējs. Šī bakalaura darba mērķis ir teorētiski izpētīt objektorientētās programmēšanas paradigmas un datu orientētā dizaina pieejas atšķirības, kā arī praktiski salīdzināt abas pieejas Unity vidē, izveidojot simulācijas spēli ar katru no pieejām un novērtējot iegūtos veiktspējas ieguvumus, centrālā procesora kešatmiņas pielietojamību un iespējas realizēt paralēlu programmatūras izpildi uz mūsdienu procesoriem. The rapid growth of the video games industry in the 21st century has created a demand for more efficient software architectures. Data-oriented design has emerged as a solution, which the Unity game engine introduced into its ecosystem in 2018. The aim of this bachelor thesis is to explore theoretically the differences between the object-oriented programming paradigm and the data-oriented design approach, as well as to compare practically the two approaches in the Unity environment by creating a simulation game with each of the approaches and evaluating the resulting performance benefits, the applicability of CPU cache and the feasibility of parallel software execution on modern processors.