• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietotāju iesaistes palielināšanas metodes digitālajās spēlēs

Thumbnail
View/Open
302-109352-Plesikova_Anna_ap21256.pdf (1.801Mb)
Author
Pļešikova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Kalniņa, Elīna
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba ietvaros tika pētītas metodes lietotāju iesaistes palielināšanai digitālajās spēlēs, tostarp motivācijas psiholoģiskās teorijas, spēlētāju uzvedības modeļi un spēļu dizaina elementi. Praktiskā daļa ietvēra tiešsaistes aptaujas veikšanu, izmantojot Google Forms platformu, un divu spēles versiju testēšanu — vienu bez saistošiem elementiem un otru ar motivējošu mehāniku, stāstījumu un vizuāliem papildinājumiem. Lietotāju uzvedības analīzei tika pieslēgta arī Google Analytics sistēma, lai novērtētu mijiedarbības ilgumu ar katru versiju. Iegūtie dati tika sistematizēti, vizualizēti un analizēti. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, tika izdarīti secinājumi, kas apliecina spēles elementu nozīmīgo lomu lietotāju iesaistes veicināšanā, kā arī veikts to efektivitātes novērtējums turpmākai pielietošanai digitālo spēļu izstrādē.
 
The bachelor's thesis investigated methods for increasing user engagement in digital games, including psychological theories of motivation, player behavior models, and game design elements. The practical part included conducting an online survey using the Google Forms platform and testing two versions of the game — one without engaging elements and the other with motivating mechanics, narrative, and visual enhancements. The Google Analytics system was also connected to the user behavior analysis to assess the duration of interaction with each version. The obtained data was systematized, visualized, and analyzed. Based on the results obtained, conclusions were drawn that confirm the important role of game elements in promoting user engagement, as well as an assessment of their effectiveness for further application in the development of digital games.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71482
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [6025]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV