Pensiju 2. un 3. līmeņa izpratne sabiedrībā un medijos (2011. g. janvāris- 2012.g. marts)
Autor
Gaitniece, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir „Pensiju 2. un 3. līmeņa izpratne sabiedrībā un medijos (2011. g. janvāris– 2012.g. marts)”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot un salīdzināt mediju un sabiedrības izpratnes par pensiju 2. un 3. līmeni. Darba pamatā ir izvirzīta hipotēze, ka sabiedrībai trūkst informācijas par uzkrājošajiem pensiju līmeņiem, bet mediji nesniedz pilnvērtīgu izpratni par pensiju 2. un 3. līmeni. Darbā izmantotas A. A. Banduras un Dž. Rotera sociālās mācīšanās pieejas, kognitīvā disonanses teorija un kategorizācijas teorija, kuras ietvaros skatīta arī E. Rošas prototipu teorija. Pētījums ir veikts, izmantojot kontentanalīzi, anketēšanu un intervijas. Pētījuma rezultātā izvirzītā hipotēze ir tikai daļēji apstiprinājusies.
Atslēgvārdi: sociālā mācīšanās, kategorizācija, prototipi, kognitīvā disonanse, pensiju līmeņi The issue of Master’s thesis is „Understanding 2nd and 3rd pillar pension in society and media (2011th January – 2012th March)”. The aim is to establish and to compare media and public awareness of 2nd and 3rd pillar pension. Work is based on the hypothesis that the public lacks information on accumulating pillar pension, but the media does not provide valuable awareness of 2nd and 3rd pillar pension. The paper used social lerning approach from A. A. Bandura and J. Rotter, cognitive dissonance theory and categorization theory, which includes prototype theory from E. Rosch. Research is made with content analysis, questionnaires and interwievs. As a result the hypothesis is only partly confirmed.
Keywords: social learning, categorization, prototype, cognitive dissonance, pillar pension