Globālās mediju sistēmas produkti Latvijā: Forbes, Cosmopolitan un GEO (2009 - 2011)
Autor
Kukīte, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba nosaukums: „Globālās mediju sistēmas produkti Latvijā: Forbes, Cosmopolitan un GEO (2009 - 2011)”. Pētnieciskais mērķis: izprast makdonaldizācijas teoriju, piemērot to mediju videi, un izdarīt secinājumus par to, vai un kādā mērā GEO, Cosmopolitan un Forbes franšīzes ir makdonaldizēti mediji.
Teorētiskajā daļā aplūkota makdonaldizācijas teorija, kas piešķirs novitāti darbam un jaunu skatījumu uz Forbes, Cosmopolitan un GEO, jo Latvijā vēl nav izmantota.
Empīriskajā daļā izmantota virzītā kontentanalīze un daļēji strukturētās intervijas.
Darbā izvirzīta pētnieciskā problēma: noskaidrot, vai ikmēneša latviešu valodā izdotie franšīzes žurnāli – Forbes, Cosmopolitan un GEO – ir mediju satura makdonaldizācijas un mediju producēšanas procesa makdonaldizācijas piemēri Latvijas mediju telpā. Noslēgumā gūta apstiprinoša atbilde uz izvirzīto pētniecisko problēmu.
Atslēgas vārdi: globalizācija, makdonaldizācija, Forbes, Cosmopolitan, GEO. The title of bachelor thesis: „Products in global media system in Latvia: Forbes, Cosmopolitan and GEO (2009 – 2011)”. The aim of the research: to understand the theory of mcdonaldization, to adapt it to media setting, and to draw conclusions whether and how much GEO, Cosmopolitan and Forbes franchises are mcdonaldized media.
Theoretical part deals with theory of mcdonaldization, which will give novelty to thesis and a new look to Forbes, Cosmopolitan and GEO, because it has not been used in Latvia yet.
Empirical part of bachelor thesis was written using directed content analysis and partly structured interviews.
The research problem of the thesis: to get to know if monthly Latvian franchise magazines – Forbes, Cosmopolitan and GEO – are examples of media content and media producing process mcdonaldization in Latvian media room. At the end the question of the research problem was confirmed.
Key words: globalization, mcdonaldization, Forbes, Cosmopolitan, GEO.