Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorTisenkopfs, Tālisen_US
dc.contributor.authorGulbiņa, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T10:18:07Z
dc.date.available2015-03-23T10:18:07Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other39324en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7192
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir padziļināti izpētīt ubagošanu kā sociālu parādību, vienu no radikālām atstumtības un nabadzības izpausmēm sabiedrībā, veicot novērojumu, intervijas un analīzi par ubagošanas praksēm, sevis prezentēšanas tehnikām un vēlamā iespaida radīšanas paņēmieniem ubagošanas procesā. Darbā analizēta nabadzība kā sociālā problēma, tās skaidrojumi un izpausmes (bezpajumtniecība un ubagošana kā specifiskas urbānās nabadzības izpausmes), analizētas sociālās teorijas par iespaida atstāšanas vadību un sevis prezentēšanas tehnikām, piemērojot tās aplūkojamajai tēmai – ubagošanai. Empīriskajā daļā veikta interviju ar ubagiem un neietvertā novērojuma analīze - izveidota ubagu tipoloģija, aprakstītas izvēlētās ubagošanas stratēģijas un metodes (vietas un palīglīdzekļu uzmanības piesaistīšanai izvēle), izmantotie naratīvi, novērota interakcija un lomas, noskaidrotas ubagu attieksmes, vērtējumi un tas, kā tiek veidots ubaga paštēls un kādi faktori to ietekmē.en_US
dc.description.abstractThe aim of the Master Thesis is to make deep study of begging as social phenomena - an expression of radical exclusion and poverty, and basing on the results of non-participant observation and interviews, analyze begging routines, self-presentation techniques and creation of desired image during the begging process. The following topics are covered: poverty as a social problem, its explanations and expressions (homelessness and begging as specific expressions of the urban poverty), social theories explaining impression management and self-presentation strategies, applying them specifically to the begging process. Empirical part consists of analysis based on results of interviews and non-participant observation, social typology of the beggars is made, chosen methods of begging (place and supplementary “decorations” for attracting attention), strategies of self-presentation, used narratives, observed interaction, roles, attitudes and values are described, and conclusions made on how the self-image of the begging persons is constructed and what factors influence it.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleSevis prezentēšanas tehnikas ubagošanas procesāen_US
dc.title.alternativeSelf presenting techniques in the begging processen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige