A. Brigaderes triloģijas "Dievs. Daba. Darbs" izmantošana ētikas stundās sākumskolā
Author
Uibo, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geikina, Laima
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Ētikas galvenais uzdevums nav dot normu zināšanas, jo cilvēks parasti it viegli apgūst bez ētikas.
Ētikas praktiskais raksturs nozīmē, ka tā cilvēkam cenšas dot ierosinājumu tikumisko uzdevumu piepildīšanai.
Ētiskās normas netiek uzspiestas cilvēka gribai, tās tiek dotas katra sirdsapziņā.
Diplomdarba tēma – A. Brigaderes triloģijas „Dievs, Daba, Darbs” izmantošana un piemērotība ētikas stundās sākumskolā. Diplomdarbs sastāv no 5 nodaļām. Pirmajā nodaļā apskatīti ētikas teorētiskie jautājumi. Otrajā nodaļā ētikas jautājumu apguve sākumskolā. Trešajā nodaļā aprakstīta bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošana ar literāro darbu palīdzību. Ceturtajā nodaļā apskatīts un analizēts latviešu literārās klasiķes devums. Piektajā nodaļā izstrādāts tematiskais plānojums pa klasēm sākumskolā pēc A. Brigaderes triloģijas un aprobēta viena mācību stunda. The main task of ethics is not about giving knowledge standard because the people usually can master it without ethics.
The meaning of ethics practical part is trying to fulfilled people’s moral tasks.
The ethics standards are coming to person through his heart feelings and aren’t given to him with strength.
The name of diploma’s work – A. Brigadere trilogy “God, Nature, Work” using at ethics lessons of primary level school. Diploma’s paper consists of 5 parts. Theoretical questions of work are showed in the first part of work. The second part is about ethics questions teaching at primary school level. The third part is characterized moral values understanding of children with literature works helping. Latvian classics literature works are shown and analyzed in the fourth part of diploma’s work. Theme plan for primary school classes is created after trilogy of A. Brigadere and adopted during one lesson at school.