Show simple item record

dc.contributor.advisorRuķers, Mārisen_US
dc.contributor.authorKakse, Līvaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T10:45:20Z
dc.date.available2015-03-23T10:45:20Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other25246en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7491
dc.description.abstractViena no Eiropas Savienības prasībām valsts pārvaldes reformas procesa īstenošanas gaitā Latvijā bija veikt valsts pārvaldē vispārēju tās modernizāciju un izveidot elektronisko pārvaldi jeb e-pārvaldi. E-pārvalde ir veids, kā valsts un pašvaldība var izmantot jaunās tehnoloģijas savā labā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem un uzņēmumiem ērtāku pieeju informācijai un pakalpojumiem, kā arī lai uzlabotu sniegto pakalpojumu kvalitāti un radītu plašākas iespējas piedalīties pārvaldes darbā. Internets šobrīd kļūst par vienu no galvenajiem līdzekļiem informācijas un pakalpojumu sniegšanai un saņemšanai, ko veiksmīgi savas darbības uzlabošanai jau izmanto komercstruktūras. Līdz ar to ir ļoti būtiski informācijas tehnoloģiju sniegtās priekšrocības izmantot arī valsts pārvaldes darbības atvieglošanai. Šis ir viens no aspektiem, kas pierāda izvēlētā temata aktualitāti, jo maģistra darbā vispārīgi tiek aplūkots elektroniskais paraksts un vairākas tā izmantošanas jomas – tādas kā elektroniskie iepirkumi, e-izsoles, elektroniskā deklarēšanās sistēma, kā arī datorizētā zemesgrāmata. Kopš 2003. gada par valsts pārvaldes politikas veidošanas funkciju ir atbildīga Latvijas Republikas Valsts kanceleja, pārņemot to no Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāta. Līdz ar to īpaša vērība darbā tiek pievērsta dokumentu aprites un uzdevumu kontroles sistēmai jeb DAUKS, kas nodrošinās vienotu dokumentu integrācijas vidi valsts sektora dokumentu apritei starp Valsts kanceleju un ministrijām un kuru jau paredzēts ieviest ekspluatācijā, sākot ar 2007. gadu.en_US
dc.description.abstractFrom the middle of 1990 becoming a part of the international environment has been actual to Latvia, along with other Central and Eastern European countries, in order to prove itself to be an equivalent partner. In order to realize this, fundamental reforms needed to be carried out on all levels, including public government. The public government reforms were primarily linked to the desire to become part of the European administrative sphere and to develop the state administrative capacity to effectively implement the European Union body of rights and obligations. As a result of the implementation of the reforms, the Latvian state government administrative capacity is being improved according to European Union principles; a state government operation long-term development plan is being agreed upon; public involvement and influence on the activities of the state government are being increased; the legislative basis, financial management and control systems of the government are being improved; state government operational systems and procedures are being developed; a modern ministry and state government establishment system is being created; and state civil service is being introduced. Currently a general modernization is being carried out in the state government and an e-government is being created. E-government is a way in which the state and municipality can utilize new technologies to provide easier access to information and services for the inhabitants and businesses, to improve the quality of services rendered and to create broader opportunities to be involved in government activities.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleValsts pārvaldes iestāžu reforma e-pārvaldes kontekstāen_US
dc.title.alternativeThe reform of the state administrative institutions in the framework of the e-governmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record