Negodīga konkurence un maldinoša reklāma
Author
Zelčs, Gatis
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Hamkova, Diāna
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir “Negodīga konkurence un maldinoša reklāma”.
Tēmas aktualitāte: Tā kā konkurences aizsardzība ir viena no ekonomiskās attīstības balstiem, tāpēc valstij ar dažādu normatīvo aktu palīdzību ekonomika ir jāaizsargā no negodīgas konkurences.
Diplomdarbā dots negodīgas konkurences un maldinošas reklāmas vēsturiskais apskats, kā arī analizēti jēdzieni, definējums, to regulējums starptautiskajos tiesību aktos un ārvalstu un Latvijas krimināltiesību un speciālajos normatīvajos aktos.
Pamatojoties uz izklāstītajām atziņām un veikto analīzi, izdarīti secinājumi, kā arī izteikti priekšlikumi pašreizējā regulējuma uzlabošanai.
Jāsecina, ka pašreizējais negodīgas konkurences un maldinošas reklāmas regulējums speciālajos normatīvajos aktos ir pietiekošs, taču, ņemot vērā Latvijas ekonomiskās attīstības īpatnības un faktu, ka Latvijas ekonomikā vēl nav izveidojušās godīgas uzņēmējdarbības paražas, ir nepieciešams pilnīgāks definējumu formulējums, pie tam, lai veiksmīgāk varētu piemērot arī kriminālatbildību, pašreizējo normu vajadzētu pilnveidot. Pilnveidošana varētu izpausties, piemēram, pārveidojot esošo normu par materiāla sastāva normu, vai arī izņemt formulējumu “atkārtoti gada laikā”. My graduation work theme is “Unfair competition and misleading advertisement”.
Theme actuality: “Because competition protection is one of the backing of economic development, therefore the state with the help of various normative acts must protect economy from unfair competition.”
In graduation work is given unfair competition and misleading advertisement historical review, as well as analysis of concepts, definition in the international acts of rights and regulation in the special normative acts criminal laws of the Latvia and foreign countries.
On the ground of the expounded conclusions and executed analysis, is drawn conclusion, as well as offered suggestions to improve of the given regulation.
Overall to come to conclusion, that current unfair competition and misleading advertisement regulation in special law is reasonable, but, taking into account features of the Latvia economic development and fact, that in the Latvian economy the development of a honest business activities do not have appeared yet, there are necessary a completer formulation of concept.
To adapt the criminal law successfully, it is necessary to perfect the given norm, for example, transforming the being norm of the norm of a material composition, or to take out formulation “repeated in the course of the year”.