Ekskluzīvās izplatīšanas vienošanās un franšīzes līgums
Автор
Lazukina, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Rozenfelds, Jānis
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt jautājumu par ekskluzīvās izplatīšanas vienošanos un franšīzes līgumu, attiecības starp līguma slēdzējiem, līgumu vietu vertikālo un izplatīšanas līgumu grupās un svarīgākās juridiskās problēmas.
Galvenie tiesību aboti ir Romas Līgums, vairākas Eiropas Savienības regulas, Soft Law kā Eiropas Līgumu tiesību principi, Eiropas Līgumu tiesību principi attiecībā uz komercaģenta, franšīzes un izplatīšanas līgumu, UNIDROIT informācijas par franšīzi sniegšanas parauglikums, kā arī Latvijas Konkurences likums, Ministru Kabineta noteikumi un citi.
Bakalaura darba sākumā ir raksturoti pamatprincipi (kopējais tirgus, brīva konkurence) kā abu līgumu tiesiskās koncepcijas bāze. Tad seko vertikālo un izplatīšanas līgumu analīze. Tiesu lietu izpētei ir svarīga loma bakaura darbā. Grundig-Consten, Silhouette, Davidoff un Pronuptia ir galvenie apskatīto tiesu lietu piemēri. Darba beigās īpaša uzmanība veltīta ekskluzīvās izplatīšanas vienošanās un franšīzes līgumu apskatam.
Galvenie priekšlikumi ir saistīti ar franšīzes līguma regulējumu Latvijas Komerclikumā, piemēram, franšīzes līguma definīcijas paplašināšana vai fransizes devēja atbildības paaugstināšana, izmainot informacijas par franšīzi sniegšanas termiņu. The Bachelor Thesis’ object was to examine an issue about exclusive distribution
agreement and franchise agreement, the relationships between concluders of the agreement,
the place of agreements in vertical and distribution groups of agreements and the significant
legal problems. The main legal sources are the Rome Treaty, several European Union
regulations, Soft Law as The Principles of European Contract Law, Principles of European
Law on Commercial Agency, Franchise and Distribution Contract, UNIDROIT Model
Franshise Disclosure Law, as well as The Commercial Law of Latvia, Law of Competition of
Latvia, Regulations issued by the Cabinet and others.
In the beginning of the Bachelor Thesis the main principles (common market, free
competition) are described as the basis of the legal conception of both agreements. Then
follows the analisys of vertical and distribution agreements. The examination of cases has an
essential importance in the bachelor Thesis. Grundig-Consten, Silhouette, Davidoff and
Pronuptia are the main examples of cases dealt with. At the end of the Thesis a special study
on exclusive distribution agreement and franchise agreement is made.
The main suggestions are connected with regulation of franchise agreement in The
Commerce Law of Latvia, for example enlarging of the definition of franchise agreement or
to increase the franchisors responsibility by changing the term of information disclosure about
the franchising agreement.