Ekumēnisms kristīgās mācības standartā 1.-3. klasei
Author
Rudzīte, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
Advisor
Geikina, Laima
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba mērķis ir pierādīt, ka kristīgās mācības standarts 1.-3. klasei ir ekumenisks.
Pirmā nodaļā tiek skaidrots, kas ir ekumenisms, teoloģiski, sociāli, politiski. Tiek apskatīts kā tas ir attīstījies laika gaitā. Atsevišķi tiek aplūkots II Vatikāna koncils, kas bija sava veida pagrieziena punkts ekumenisma vēsturē, pēc šī koncila ekumenisms strauji attīstījās un izplatījās. Otrajā nodaļā tiek aplūkots ekumenisms kristīgās mācības standartā, standarta tapšana, un konfesijas, kas piedalījās šī standarta veidošanā. Kā darbs, kas saistīts ar pedagoģiju un skolu, obligāti bija jāietver vecumposma analīze. Trešajā nodaļā vecumposms tiek analizēts no četru psihologu viedokļiem. Ceturtajā un pēdējā nodaļā tiek piedāvāts ekspertu viedoklis, dažādu konfesiju garīdznieku skatījums uz ekumenismu. Kopumā darbā ir četras nodaļas, ievads un nobeigums, kurā ietilpst secinājumi. The objective of this paper is to show that the standard of Christian education for the 1st to the 3rd grade is ecumenical. Section 1 gives an explanation of what is ecumenism from theological, social and political point of view. It is surveyed how it has progressed during the time. Separately the Second Vatican Council is inspected, which was a milestone in the history of ecumenism; after this council ecumenism progressed and propagated rapidly. Section 2 gives review of the ecumenism in the standard of Christian education, its formation, and confessions which took part of creation of this standard. As this is a work related to pedagogy and school, it must include analysis of a age period. In section 3 the age period is analyzed from positions of 4 psychologists. Finally, in section 4 experts’ opinions are offered - view of ecumenism of priests from different confessions. Overall in paper there are 4 sections, introduction and conclusion.