• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kontrafaktā preču zīme kā īpašuma tiesību aizskārums

Thumbnail
Открыть
307-15437-Karlovics_Arians_ak07126.pdf (494.7Kb)
Автор
Karlovičs, Arians
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Rozenfelds, Jānis
Дата
2010
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Bakalaura darbs, galvenokārt, apskata īpašuma tiesību aizskārumu, kas ir saistīts ar kontrafaktām jeb viltotām preču zīmēm, tāpēc ka mūsdienās nepieciešamība aizsargāt preču zīmes ir augsta tādu apsvērumu dēļ kā veselība, drošība un tiesību pārkāpums. Pirmā bakalaura darba nodaļa apraksta preču zīmes definīciju, tās subjektus un kāpēc preču zīmju nelikumīga izmantošana ir īpašuma tiesību aizskārums. Otrā nodaļa paskaidro, kas ir kontrafaktā preču zīme un kādi normatīvie akti tiek piemēroti saistībā ar kontrafaktām preču zīmēm. Pēdējā nodaļa apraksta nepieciešamību aizsargāt preču zīmes pret kontrafakciju un kādi ir tiesību aizsardzības līdzekļi.
 
The thesis primarily concerns itself the issue of violations of propery law through counterfeit trademarks. Nowadays, the necessity to protect trademarks against counterfeiting is high because of the risks to ones health, safety, infringement and other issues. The first chapter describes the definition of a trademark, it’s subjects and why the infringement of a trademark is a violation of property law. The second chapter describes the issue of a counterfeit trademark and which regulations need to be applied on this matter. In this chapter the author explains the difference between counterfeit goods and counterfeit trademarks. The final chapter describes the necessity of protection of a trade mark against counterfeiting and what are the ways and means to protect a trademark, its owners and society.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7903
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses [5323]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV