Show simple item record

dc.contributor.advisorBroka, Baibaen_US
dc.contributor.authorBeiers, Artūrsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:28:42Z
dc.date.available2015-03-23T12:28:42Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other19726en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8044
dc.description.abstractBakalaura darbā „Patērētāju tiesības uz kvalitatīvu finanšu pakalpojumu” ir apskatīti Latvijā visbiežāk sastopamie netaisnīgie līguma noteikumi starp finanšu pakalpojumu sniedzējiem un patērētājiem. Par darba apskatītajiem problēmjautājumiem savus viedokļus un atziņas ir paudušas gan vispārējās jurisdikcijas tiesas, gan patērētāju tiesību aizsardzības iestādes, gan Latvijā atzīti tiesību zinātnieki. Bakalaura darba temats izvēlēts, jo autors uzskata, ka esošā finanšu pakalpojumu sniedzēju prakse grauj patērētāju uzticību finanšu sektoram. Patērētāji nav apmierināti, par ko liecina lielais sūdzību skaits, ko saņem PTAC par finanšu pakalpojumu sniedzēju rīcību. Viena no aktivitātēm, kas pēc autora domām, palielinās patērētāju uzticību finanšu sektoram ir nebanku kreditētāju licencēšana. Pēc 2011.gada 1.novembra tie finanšu pakalpojumu sniedzēji, kuri nebūs saņēmuši PTAC licenci, vairs nevarēs sniegt patēriņa kreditēšanas pakalpojumus. Taču ne-banku kreditētāju licencēšana ir tikai viena no aktivitātēm. Vēl ir jāveic vesela virkne aktivitāšu – jānovērš netaisnīgi noteikumi patērētāju līgumos, jānodrošina patērētājiem pakalpojuma salīdzināšanas iespēja no dažādiem finanšu pakalpojuma sniedzējiem, kā arī citas aktivitātes, kas atrodamas šajā darbā. Bakalaura pirmajā daļā autors analizē patērētāja un finanšu pakalpojumu sniedzēja jēdzienus, otrajā daļā – autors analizē Latvijā visbiežāk sastopamos netaisnīgos līguma noteikumus līgumos starp patērētājiem un finanšu iestādēm, kā arī autors sniedz ieteikumus finanšu pakalpojumu sniedzējiem, sagatavojot līgumus ar patērētājiem, savukārt trešajā daļā – autors analizē Pasaules Bankas ieteikumus patērētāju tiesību uzlabošanai Latvijā.en_US
dc.description.abstractIn bachelor's work „Consumer rights for qualitative financial services” there is an overview on the most common unfair terms in contracts between financial service providers and consumers. On problematic issues in this work, views and cognition are given from general jurisdiction courts, as well as from consumer protection authorities and well recognised latvian scientists. Bachelor's the subject chosen because of author point of view, that the practice of existing financial services providers undermine consumer confidence in the financial sector. Consumers are not satisfied. Evidence of that is large number of complaints received by consumer protection authorities on financial services provider action. One of the activities that according to the author opinion, will increase consumer confidence in the financial sector is licensing the non-bank credit providers. After 1 November 2011, the financial service providers, which have not received license, will not be able to provide consumer credit services. But licensing the non-bank credit providers is just one of the activities to be done. There are a whole range of activities, such as - to prevent the unfair terms in consumer contracts, to provide a possibility for consumers to compare one particulare service from various financial service providers, as well as other activities, which are found in this bachelor`s work. In the first part of bachelor's work, author analyse consumer's and financial service provider concepts, in the second part - author examines most common unfair terms in the contracts between consumers and financial institutions, as well as giving his recommendations to the financial service providers in creating contracts with consumers, while in the third part, the author analyze the World Bank recommendations for improving the consumer protection in Latvia.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titlePatērētāju tiesības uz kvalitatīvu finanšu pakalpojumuen_US
dc.title.alternativeConsumer Rights for qualitative Financial Servicesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record