Search
Now showing items 1-6 of 6
E-Learning for widening participation in higher education
(Information Science Reference, 2014)
Transversal competences and character education in Latvia: needs analysis report
(2018-06)
The national report “Transversal competences and character education in Latvia: Needs analysis report” is a part of the transnational intellectual output 1 “Needs analysis report” elaborated within the Erasmus+ project ...
Latvijas skolēnu morālā rakstura attīstīšana: 1. mērījuma rezultāti (2022. gada pavasarī, 2., 5. un 7. klase)
(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas zinātniskais institūts, 2022-11)
Latvijas Zinātnes padomes finansētā projekta ietvaros (2022-2024) Latvijas Universitātes zinātnieku komanda veic longitudinālu pētījumu par skolēnu tikumisko izaugsmi. Pētījums veikts Latvijas likumdošanas (Izglītības ...
Latvijas skolēnu morālā rakstura attīstīšana: 2. mērījuma rezultāti (2023. gada pavasarī, 3., 6. un 8. klase)
(Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, Pedagoģijas zinātniskais institūts, 2023-12)
Latvijas Zinātnes padomes finansētā projekta ietvaros (2022-2024) Latvijas Universitātes zinātnieku komanda veic longitudinālu pētījumu par skolēnu tikumisko izaugsmi. Pētījums veikts Latvijas likumdošanas (Izglītības ...
Data set - Survey "Attitudes of Latvian 7th graders towards developing their moral character (1462 respondents: 641 pupils in grade 5 and 821 in grade 7)
(2022-05)
In total 1462 pupils from 90 classes in 56 schools participated in the study (Table 1). Participants in Year 5 were predominantly 11-12 years old (95%, M = 11.51, SD = .573), while those in Year 7 were 13-14 years old (97%, ...