Līguma noteikumiem neatbilstošas preces un pakalpojumi
Author
Kudure, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Broka, Baiba
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Autore darbā "Līguma noteikumiem neatbilstošas preces un pakalpojumi" apskata jautājumus par preču un pakalpojumu neatbilstību, patērētāju zināšanu trūkumu un patērētāju tiesību aizsardzību neatbilstošas preces vai pakalpojuma gadījumā. Ikdienā ikviens cilvēks ir komersanta ražotu preču un pakalpojumu patērētājs.Tā kā patērētājam nav pietiekamu zināšanu par savām tiesībām, no tā izriet neefektīva patērētāju tiesību aizsardzības sistēma un patērētāju strīdiem neatbilstošs strīdu risināšanas mehānisms, Pētījuma mērķi: apkopojot informāciju, izprast, kādos gadījumos preces un pakalpojumi neatbilst līguma noteikumiem, izvērtēt situāciju Latvijas Republikā saistībā ar preču un pakalpojumu neatbilstību, kā arī uzzināt šādas situācijas iespējamos rašanās iemeslus un strīdu risināšanas iespējas. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 15 apakšnodaļām, kā arī no pielikuma, kurā ietverti anketēšanas rezultāti. In the thesis "Goods and services that does not meet the contractual terms" author looks at problem of incompatible goods and services, consumers lack of knowledge about their protection in the cases. Majoroty of consumers do not have sufficient knowledge about their rights in situations when they have purchased item or service that is not compatible with the contractual terms. It creates inefficient consumer rights protection system when retailers tend to use this lack of knowledge to their favour. The goal of research: to understand in which cases commodities do not meet the requirements, to study situation in the Republic of Latvia, to find out the causes and ways to deal with these situations. Research consists of3 sections, 15 subsections and appendix with survey results.