Netaisnīgi līguma noteikumi patērētāju kreditēšanas līgumos un ar tiem saistītās problēmas
Author
Ivanova, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Torgāns, Kalvis
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā “Netaisnīgi līguma noteikumi patērētāju kreditēšanas līgumos” ir apskatīti netaisnīgi līguma noteikumu veidi, to dažādā interpretācija no likuma viedokļa un no prakses viedokļa. Maģistra darba temats ir izvēlēts tādēļ, ka pēdējā laikā tieši problēmas, kas saistītas ar patērētāju kreditēšanu, ir nonākušas sabiedrības redzeslokā un ieguvušas jaunu aktualitāti. To var saistīt gan ar Eiropas Savienības centieniem attīstīt pārrobežu patērētāju kreditēšanu Savienības ietvaros, kā arī ar nestabilo ekonomisko situāciju gan Latvijā, gan visā pasaulē.
Par darbā apskatītajiem problēmjautājumiem savus viedokļus un atziņas vairākkārt ir izteikušas vispārējās jurisdikcijas tiesas un patērētāju tiesības uzraudzības iestādes – Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Ekonomikas ministrija, taču tas aprobežojas tikai ar problēmas konstatāciju.
Darbā ir secināts, ka ne vienmēr tiesu un iestāžu viedoklis ir atbilstošs likumam. Tāpēc autore piedāvā dažādus risinājumu veidus, kā izvairīties no dažādas likuma normu interpretācijas, tajā skaitā iekļaujot priekšlikumus grozīt tiesību normas, kā arī ieteikumus komersantiem, gatavojot kreditēšanas līgumus. In this master’s thesis „Unfair Contract Provisions in Consumer Credit Contracts”, unfair consumer credit contract provisions are considered, along with the different interpretations thereof from the point of view of the law and also practice. This master’s thesis theme was chosen because such problems have recently gained attention and become important in Latvian society. This can be related to the attempts of the European Union to develop transborder consumer credit services within the Union, as well as the unstable economic situation which exists in Latvia and the world.
In Latvia, courts of general jurisdiction, as well as the consumer rights protection centre and the Ministry of Economics, have repeatedly expressed their opinions and points of view on the problems considered in this work, but this has been generally limited to acknowledgment that there is a problem.
The author’s conclusion is that the opinions of the courts and other agencies do not always conform to the requirements of law. Therefore, the author offers a variety of approaches for avoiding differing interpretations of legal norms, including suggestions for changes in legislation, as well as suggestions for consumer credit agencies which may be applied in preparation of credit agreements.