• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Juridiskā fakultāte / Faculty of Law
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Advokatūras personiskās reklāmas piemērojamība interneta vidē Latvijā

Thumbnail
View/Open
307-42301-Sakovics_Rihards_BC_23052014FINAL.pdf (1.050Mb)
Author
Sakovičs, Rihards
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Liepa, Lauris
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Informācijai par advokātiem ir jābūt pieejamai, lai nodrošinātu Satversmē ikvienam noteiktās tiesības uz advokāta palīdzību. Tomēr robeža starp informācijas par advokātiem pieejamības nodrošināšanu un advokāta darbības reklamēšanu ir ļoti trausla, tāpēc Latvijas Zvērinātu advokātu padome ir apstiprinājusi advokātu personiskās reklāmas pamatprincipus. Tiesa, advokātu personiskās reklāmas pamatprincipi nav pilnīgi, jo neņem vērā atsevišķas tikai interneta vides reklāmai raksturīgas iezīmes, tāpēc nepieciešama to pilnveidošana. Pētījumā noskaidrots, kā šis regulējums ir jāpilnveido. Papildus darba autors konstatējis jau šobrīd pastāvošus advokātu personiskās reklāmas pārkāpumus.
 
Information about the advocates must be accessible in order to ensure every person’s rights to advocacy defined by the Constitution of the Republic of Latvia. However, the borderline between the information about the advocate’s accessibility and advertisement of the advocate is very thin; therefore, Latvian Council of Sworn Advocates has approved the basic principles of advocate’s personal advertisement. Nevertheless, these basic principles of advocate’s personal advertisement are not complete because they do not include special characteristics distinctive to online advertising; therefore, these basic principles need an improvement. The research shows how the current regulation should be improved. In addition, the author of the research has found already existing violations in the advocates’ personal advertisement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8742
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (JF) / Bachelor's and Master's theses [5185]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV