Show simple item record

dc.contributor.advisorRozenfelds, Jānisen_US
dc.contributor.authorSimsone, Indraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:48:40Z
dc.date.available2015-03-23T12:48:40Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other16846en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8905
dc.description.abstractPreču un pakalpojumu apzīmēšana ir ieņēmusi nozīmīgu lomu gan seno laiku vēsturē, gan mūsdienās. Maģistra darba "Preču zīmju un ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu tiesību kolīzija" pirmajā nodaļā apskata preču zīmju un ģeogrāfisko izcelsmes norāžu jēdzienu. Ja preču zīmju institūts ir daudz maz salīdzināms visā pasaulē, tad ģeogrāfisko izcelsmes norāžu jēdziens ļoti atšķiras, kas arī rada dažādas terminoloģijas jautājumu problēmas. Papildus abu institūtu jēdzienu aplūkošanai, nodaļā tiek pētīts arī preču zīmju un ģeogrāfisko izcelsmes norāžu kopīgās un atšķirīgās iezīmes. Tā kā ģeogrāfiskās izcelsmes norādes norāda uz preču izcelsmes vietu, tad jau pēc definīcijas tās ir aprakstošas un nevar būt par preču zīmēm, tomēr ir situācijas, kad preču zīmju aizsardzība ģeogrāfiskiem nosaukumiem ir iespējama. Maģistra darba otrā nodaļa pēta šīs situācijas. Ir divas iespējas – pirmkārt, kad vārdam, kuram prasa aizsardzību nav ģeogrāfiskas nozīmes attiecībā uz konkrētu sabiedrības daļu un otrkārt, kad vārdi, kuri kādreiz ir bijuši aprakstoši un tādējādi nederīgi kā preču zīmes, pateicoties uzņēmēju pūliņiem, ir ieguvuši otru vai papildus nozīmi un tādējādi ieguvuši atšķirtspēju. Maģistra darba trešajā nodaļā aplūkota preču zīmju un ģeogrāfisko izcelsmes norāžu nacionālā, reģionālā (Eiropas Savienības) un starptautiskā aizsardzība. Savukārt, maģistra darba ceturtā nodaļa pēta iespējamos risinājumus konfliktsituācijai starp preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm.en_US
dc.description.abstractThe marking of goods and services have played an important role in both ancient history and modern times. The first chapter of the master thesis deals with terms of trade mark and geographical indication. If the protection of trademarks are roughly comparable throughout the world, the concept of geographical indications is very different, as well as a variety of terminology problems. In addition, chapter deals with common and distinctive features of the trade marks and geographical indications. Since the geographical indication points to the origin of goods, then by definition it is descriptive and cannot serve as a trademark, however, there are situations where trademark protection for geographical names are available. The second chapter examines these situations. There are two options - first, a word which does not require the protection of geographical significance with regard to the relevant public and secondly, the names that have been descriptive and therefore invalid as a trade mark, thanks to the efforts of entrepreneurs has acquired a secondary or supplementary meaning and thus acquired distinctiveness. The third chapter deals with the protection of trade marks and geographical indications at the national, regional (European Union) and international level. By contrast, the fourth chapter explores possible solutions for conflicts between trademarks and geographical indications.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titlePreču zīmju un ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu tiesību kolīzijaen_US
dc.title.alternativeThe Collision of Trademark Rights and Geographical Indication Rightsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record