Plaši pazīstamu preču zīmju īpašnieku tiesību apjoms
Author
Deniņa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Rozenfelds, Jānis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Plaši pazīstamas preču zīmes ir viens no visapdraudētākajiem intelektuālā īpašuma objektiem, un Latvijas, starptautiskie un Eiropas Savienības tiesību akti šādu preču zīmju īpašniekiem piešķir paplašinātu aizsardzību nekā parastu preču zīmju gadījumā. Šajā pētījumā autore, analizējot Latvijas, starptautiskajos un Eiropas Savienības tiesību aktos ietvertās tiesību normas par plaši pazīstamām preču zīmēm un preču zīmēm ar reputāciju, kā arī analizējot Latvijas Republikas Patentu valdes Apelācijas padomes, Latvijas tiesu un Eiropas Savienības tiesu praksi, aplūko plaši pazīstamu preču zīmju īpašnieku tiesību apjomu, faktorus, kam uz lietu jāattiecas, lai zīmes īpašnieks varētu izmantot paplašināto aizsardzību, kā arī izvirza plaši pazīstamu preču zīmju aizsardzības problēmas un piedāvā tām risinājumus.
Atslēgvārdi: intelelktuālais īpašums; likums “Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm”; plaši pazīstama preču zīme; preču zīme ar reputāciju; nelīdzīgas preces un pakalpojumi; at Well-known trademarks are the most threatened objects of intellectual property. The Latvian, international and European laws include provisions that well-known trademarks and marks with reputation may enjoy broader protection than ordinary marks. This research provides analysis of national, international and EU legislation with respect to well-known trademarks and marks with reputation, as well as case-law of the Board of Appeal of the Latvian Patent Office, Latvian Courts and the European Court of Justice. As a result the author provides the scope of rights of well-known trademarks, as well as the factors that must apply to the case in order to enjoy broader protection. In the conclusion the author also provides problems that may arise in connection with protection of well-known marks and offers suggestions on how to improve protection of such marks.
Keywords: intellectual property; Law “On Trademarks and Indications of Geographical Origin; well-known trademark; trademark with reput